خانه  >  بلاگ >

بازاریابی همهمه‌ای (Buzz Marketing) چیست و چگونه کار می‌کند؟

بازاریابی همهمه‌ای (Buzz Marketing) به معنای سروصدا و جلب توجه برای فروش محصولات است. بازاریابی همهمه‌ ای یک روش بازاریابی است که در آن یک کسب‌‌و‌‌کار یا برند از تمام استراتژی‌های ممکن برای ایجاد همهمه استفاده می‌‌کند. بازاریابی همهمه‌ ای باعث ایجاد هیجان برای خرید یک محصول در ذهن فرد می‌‌گردد و شخص به‌‌طورخودکار آن محصول را به دیگران پیشنهاد می‌دهد که درنهایت باعث ایجاد هیاهو در مورد آن محصول می‌شود. این مدل همانند یک واکنش زنجیره‌ای است که تا زمان قدیمی یا بی‌‌فایده شدن آن وجود خواهد داشت. تا پایان این مقاله با ما در راهبر بازار همراه باشید.

هدف شرکت هایی که از بازاریابی همهمه‌ای استفاده می کنند، افزایش آگاهی مشتریان خود از طریق افزایش ترافیک آنلاین و در نتیجه، افزایش فروش و سود مجموعه  است.

بازاریابی همهمه‌ای آنلاین معمولا توسط اینفلوئنسرها پیش می‌رود که مشتاق اند افکار خود را در مورد محصول به اشتراک بگذارند و یا شروع به گفتگو درباره آن کنند.  این افراد معمولا به عنوان تاثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی در پلتفرمی مانند اینستاگرام حضور فعال و دنبال‌کنندگان زیادی دارند و نظراتشان به راحتی قابل توجه است و می تواند تاثیر مثبتی بر فروش و آگاهی از محصول داشته باشد.

تفاوت بازاریابی همهمه‌ای با بازاریابی ویروسی

در بازاریابی ویروسی سرعت انتشار اهمیت زیادی دارد. یعنی پیام شما (سرویس و خدمات کسب و کار شما) مهم است که با چه‌سرعتی میان افراد منتقل می‌شود. اما در بازاریابی همهمه‌ای سرعت مهم نیست بلکه آن تاثیرگذاری لحظه‌ای آن میان مردم و یا کاربران است که اهمیت دارد.

بازاریابی همهمه‌ای چگونه کار می‌کند؟

  • رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی جزء اصلی بازاریابی همهمه‌ ای است. اینستاگرام و یوتیوب، رسانه های اجتماعی اند که شرکت‌ها عموما به دنبال حفظ حضور خود در آن هستند. برای مثال شرکت‌‌هایی که ویدیوهای آنلاین حول محور المان طنز، بحث برانگیز و غیرمعمول درست می‌کنند. با انجام این کار امیدوارند شور و هیجانی ایجاد کنند تا مردم درباره ویدیو صحبت کنند، از طریق رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و بازدیدها را در وب‌سایت‌هایی چون یوتیوب افزایش دهند. سپس شرکت‌ها در تلاش هستند با تبلیغ محصول در رسانه‌های اجتماعی از محبوبیت محتوا استفاده کنند. همچنین با ایجاد هشتگ در مورد یک موضوع پرطرفدار به تشویق مصرف‌کنندگان به منظور تعامل بیشتر بهره ببرند.

  • ایجاد تقاضا برای آن محصول

بسیاری از شرکت‌ها از روش های ایجاد تقاضا برای شهرت و ایجاد همهمه در کسب‌‌وکار خود استفاده می‌‌کنند. لامبورگینی و دیگر شرکت‌های خودروسازی انحصاری تنها تعداد محدودی خودرو برای مشتری می‌سازند که موجب ایجاد سروصدا و فروش فوری آن‌‌ها می‌شود.

  • انتشار شایعات

شایعات نیز در ایجاد همهمه بسیار مؤثرند. عموماً شایعات جذاب و جلب‌‌‌‌کننده هستند و به‌‌همین علت سرعت انتشار بسیار بالایی دارند.

چالش های بازاریابی همهمه‌ای 

  • ارتباطات بین‌‌فردی در این فرایند فاقد‌‌کنترل است. ازاین‌‌رو، اعتماد مردم به آن مشکل است.
  • کالا و توزیع آن به سرمایه‌‌گذاری نیاز دارند.
  • وابستگی به مشتری برای فروش محصولات و خدمات افزایش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب بلاگ

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.