خانه  >  بلاگ >

تحقیقات بازاریابی و متاورس؛ چه چیزی در آینده انتظار می‌رود؟

متاورس یک شبکه واقعیت مجازی است که هرکسی می‌تواند عضو آن شود و با دیگران در تعامل باشد در متاورس افراد می‌توانند فعالیت‌هایی نظیر بازی کردن، چت کردن و ساختن دنیاهای جدید را داشته باشند. ظرفیت استفاده از متاورس نیز در حال افزایش است. هر کاربر دارای آواتار قابل تنظیم است که می‌تواند یک نمایش واقعی یا غیرواقعی از هویت فرد باشد.  تا پایان این مقاله با ما در راهبر بازار همراه باشید.

چگونه متاورس می‌تواند ابزاری برای تحقیقات بازاریابی باشد

متاورس در تحقیقات بازاریابی این امکان را می‌دهد که کسب و کارها درک مناسبی از مخاطبان هدف خود به دست بیاورند و استراتژی‌های بازاریابی را توسعه دهند. در حالی که هیچ یک از نمونه‌های زیر در حال حاضر کاربردی نیستند، اما همه این موارد تغییرات احتمالی و حتی بهبود‌هایی را در نحوه انجام تحقیقات بازاریابی نشان می‌دهند.

گروه‌های کانونی مجازی و تحقیقات کیفی

یکی از جهت‌گیری‌‌های جالب برای تحقیقات بازاریابی، اجرای گروه‌های کانونی مجازی و مصاحبه است. به جای ملاقات و جلسه، مانند بسیاری از شرکت‌ها، افراد می‌توانند از طریق متاورس با مصاحبه‌شوندگان خود تعامل داشته باشند. این می‌تواند باعث شود پاسخ دهندگان احساس راحتی بیشتری کنند، زیرا می‌توانند ناشناس بودن خود را حفظ کنند و در عین حال ارتباط فرد به فرد با مصاحبه‌‌کننده را احساس کنند. همچنین با استانداردسازی آواتارها سوگیری ضمنی مصاحبه‌گر محدود می‌شود، زیرا جنبه‌هایی از هویت پاسخ دهنده نیازی به مشخص شدن ندارد.

جلسات مجازی با مشتریان

راه دیگری برای استفاده از تعامل اجتماعی در متاورس، جلسات مجازی با مشتریان است. متاورس می‌تواند با حذف سوگیری‌ها جلسات را به صورت اختصاصی با مشتریان ایجاد نماید. به خصوص در عصری که مشتریان و فروشندگان کمتر به صورت حضوری با هم تعامل دارند.

روشی جدید برای نظرسنجی

یک راه برای ادغام نظرسنجی با متاورس از طریق تست مجازی محصول است. این ‌می تواند به این معنی باشد که کاربران وارد یک سوپرمارکت مجازی بشوند و نظارت کنند که کدام محصولات را خریداری کنند. شبیه‌سازی‌های مختلف سبب می‌شود که طراحی محصول نیز به صورت مختلف باشد. به جای اینکه از شرکت کنندگان بپرسید که چه اقلامی را برای خرید انتخاب می‌کنند، می‌توان با دیدن اینکه مردم در محیط شبیه‌سازی شده عمل می‌کنند، درک واقعی‌تری از عادات و درک برند به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب بلاگ

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.