خانه  >  بلاگ >

نقش ایران در موسسه استاندارد و اندازه گیری کشورهای اسلامی (SMIIC)
روز جهانی استاندارد

موسسه استاندارد و اندازه گیری کشورهای اسلامی (SMIIC)، به عنوان مکانیزمی برای هماهنگی استانداردها و تهیه استانداردهای جدید و رفع موانع فنی بین کشورهای سازمان کنفرانس اسلامی (OIC) ایجاد شده است. این موسسه به منظور تسریع در تبادل مواد، کالاهای تولیدی و محصولات در میان کشورهای عضو، طرح های صدور گواهینامه و اعتبار را اجرا می کند.

موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران (ISIRI) که بعد ها به سازمان ملی استاندارد ایران تغییر نام داد یکی از اعضای فعال SMIIC در کمیته های فنی ذیل است.

TC1 – مسائل غذایی حلال

شرایط عمومی تغذیه حیوانات حلال؛ آزمون برای اطمینان از عدم وجود منابع مستحصل از خوک در محصولات غذایی و آرایشی؛ آزمایش تشخیص اتانول در محصولات غذایی و مواد آرایشی.

TC2 – مسائل آرایشی و بهداشتی حلال

به طور کلی استاندارد سازی در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی، با تمرکز بر تحقق نیازهای حلال، درکنار پارامترهای ایمنی و کیفیت انجام می شود.

TC3 – مسائل محل ارائه خدمات

استاندارد سازی اصطلاحات و مشخصات خدمات ارائه شده توسط ارائه دهندگان خدمات، از جمله فعالیت های مرتبط و الزامات مکان ها، امکانات و تجهیزات مورد استفاده آنها با رعایت اصول و اخلاق اسلامی.

TC4 – بهره وری انرژی و انرژی های تجدید پذیر

فعالیت های استاندارد سازی (با توجه به استانداردهای محلی و جهانی تهیه شده به منظور پشتیبانی از بهره وری انرژی و فرآیندهای انرژی های تجدید پذیر در زمینه های مرتبط) در حوزه بهره وری انرژی و انرژی های تجدید پذیر؛ هماهنگی و / یا تهیه و صدور استانداردهای مرتبط.

TC5 – گردشگری و خدمات مرتبط

استاندارد سازی در زمینه گردشگری شامل اصطلاحات و مشخصات خدمات ارائه شده توسط صنعت گردشگری با رعایت اصول اسلامی.

TC6 – محصولات کشاورزی

استاندارد سازی در زمینه محصولات کشاورزی، باغی و لبنی، محصولات غذایی دام، محصولات مرغداری و پرورش زنبور عسل، محصولات خوراکی جنگلداری و کلیه محصولات پرورش یافته یا تولید شده در مزارع و محصولات فرآوری شده یا تولیدی. نمونه گیری، روش های آزمایش و تجزیه و تحلیل، مشخصات محصول، مدیریت کیفیت و ایمنی غذا و خوراک و الزامات بسته بندی، ذخیره سازی و حمل و نقل.

TC7 – حمل و نقل

استاندارد سازی در زمینه حمل و نقل با تمرکز بر موضوعات زیر:

ایمنی وسایل نقلیه – ایمنی در جاده ها – ایمنی در راه آهن – حمل مواد غذایی فاسدشدنی و تجهیزات ویژه ای که برای این حمل و نقل استفاده می شود

TC8 – چرم و مواد دباغی

استاندارد سازی در زمینه چرم و مواد دباغی مطابق با احکام و اخلاق فقه اسلامی.

TC9 – منسوجات و محصولات مرتبط

استاندارد سازی در زمینه منسوجات و محصولات مرتبط با رعایت اصول اسلامی.

TC10 – زنجیره تأمین حلال

استاندارد سازی در زمینه زنجیره تأمین حلال از جمله حمل و نقل، انبارداری / ذخیره سازی و خرده فروشی، که بر اساس قوانین و اخلاق فقهی اسلامی فرآیند تولید محصولات حلال را شامل می شود.

TC11 – سیستم های مدیریت حلال

استاندارد سازی در زمینه سیستم های مدیریت حلال که توسط سازمان ها اجرا می شود و محصولات یا خدمات حلال را بر اساس قوانین و اخلاق فقه اسلامی ارائه می دهد.

TC12 – حمل و نقل کالاهای خطرناک

استاندارد سازی در زمینه حمل و نقل کالاهای خطرناک با توجه به طراحی، ساخت، بازرسی، آزمایش، مارک گذاری، بهره برداری و حمل و نقل واحدهای حمل و نقل کالاهای خطرناک

TC13 – جواهرات

استاندارد سازی در زمینه جواهرات شامل آلیاژهای جواهرات مانند طلا، نقره، پلاتین و سنگهای قیمتی.

TC14 – نفت و محصولات وابسته

استاندارد سازی در زمینه نفت و محصولات مرتبط شامل اصطلاحات، طبقه بندی، الزامات، مشخصات، روش های نمونه گیری، اندازه گیری، تجزیه و تحلیل و آزمایش.

TC15 – کمیته اصطلاحات

استاندارد سازی اصطلاحات و تعاریف، منابع، فن آوری ها و خدمات مربوط به اصطلاحات، ترجمه، تفسیر و سایر فعالیت های مبتنی بر زبان در جامعه اطلاعاتی چند زبانه مورد استفاده در استانداردهای OIC / SMIIC.

TC16 – مسائل دارویی حلال

استاندارد سازی در زمینه داروهای حلال شامل تولید و استفاده از داروها بر اساس قوانین و اخلاق اسلامی

شرکت تحقیقات بازاریابی راهبر بازار همواره می کوشد تا با ارائه بروز ترین آمارها، نقش خود را بعنوان مرجعی برای داده های لازم در برنامه های بازاریابی کسب و کارها بخوبی ایفا نماید. نیازهای اطلاعاتی در کسب و کار خود را با موسسه راهبر بازار در میان بگذارید و از مشورت رایگان در این زمینه بهره مند شوید.

سفارش پروژه تحقیقات بازاریابی

۵۷۶۴۵۵۵۵۵۷۶۴۵۰۰۰

info@rahbarbazaar.com

منبع:

www.smiic.org  The Standards and Metrology Institute for Islamic Countries

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب بلاگ

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.