خانه  >  بلاگ >

بازاریابی تجربی، راهبرد جدید تعامل با مشتری

بازاریابی تجربی یا Experiential Marketing  رویکردی در بازاریابی است که سعی دارد مشتریان را با یک نام تجاری درگیر کند. هدف عمده در این استراتژی درگیر شدن مخاطبان با محصول و حتی خود برند است، به همین دلیل به آن engagement marketing نیز می‌گویند، چراکه مخاطبان این رویکرد با یک نام تجاری درگیر شده و نوعی رابطه عاطفی بین آنها شکل می‌گیرد. بازاریابی‌تجربی می‌تواند ارتباط پایدار بین مشتریان و یک برند را تقویت کند. همچنین می‌تواند به شما امکان جمع‌آوری داده‌های حیاتی درباره مخاطبان شرکت‌کننده را بدهد که به شما در بهبود استراتژی‌های بازاریابی کمک می‌کند. این کمپین‌ها می‌توانند رویکردی یکپارچه داشته باشند. هدف اصلی این است که مخاطبان شما برندتان را به صورت ملموس و حضوری تجربه کنند. اما همچنان به دنبال یک گفتگوی آنلاین در اطراف آن باشید. تا پایان این مقاله با ما در راهبر بازار همراه باشید.

عواملی که باعث ایجاد یک بازاریابی تجربی خوب می‌گردد

یک بازاریابی‌تجربی عالی همیشه باید شامل این سه عنصر باشد:

  • مشارکت فعال مخاطبان
  • ترویج پیام و ارزش‌های برند
  • ارائه ارزش طولانی‌مدت

اگر در بازاریابی خود، این سه عنصر ضروری را ارائه ندهید، بازاریابی‌تجربی انجام نمی‌دهید. اجازه دهید نگاهی دقیق‌تر به این سه موضوع بیندازیم:

  • مشارکت فعال در بازاریابی‌تجربی

اولین قدم از بازاریابی‌تجربی این است که به مخاطبان خود اجازه دهید با برند شما تعامل فعال داشته باشند که می‌تواند از گرفتن عکس و به اشتراک گذاشتن آن در رسانه‌های اجتماعی باشد تا شرکت در یک رویداد یا بازی کارناوال.

  • نقش ترویج پیام و ارزش‌های برند در بازاریابی‌تجربی

یک بازاریابی تجربی عالی، بیش از تبلیغ یک محصول خاص، باید درباره خود برند باشد. این کافی نیست که به سادگی به مخاطبان خود بگویید چرا برند تجاری شما بهترین است زیرا ممکن است آن‌ها همیشه این پیام را دریافت نکنند؛ اما اجازه دادن به آن‌ها برای این که این موضوع را خودشان تجربه کنند باعث می‌شود که این پیام برای سال‌های آینده هم با آن‌ها بماند.

  • در بازاریابی‌تجربی خود، ارزش طولانی‌مدت ارائه دهید

سرانجام، یک بازاریابی تجربی عالی است که ارزش طولانی‌ مدت را برای مخاطب فراهم می‌کند. این قسمتی است که بسیاری از برندها در بازاریابی‌تجربی در آن شکست می‌خورند زیرا تماماً بر ارائه ارزش کوتاه‌مدت تمرکز می‌کنند.

در مقاله بعد به اصول راه‌اندازی یک رویداد بازاریابی‌تجربی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب بلاگ

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.