خانه  >  بلاگ >

مایکروسافت با استفاده از data types Power BI سلول های اکسل را سه بعدی می کند
data types

از سال ۱۹۸۷ تا کنون اکسل به شما اجازه وارد کردن اعداد، متن و فرمول ها را در یک شبکه دو بعدی داده است. اکنون قرار است اکسل به صورت سه بعدی در بیاید: Data Types به هر سلول اجازه می دهند مجموعه ای غنی از داده های ساختاریافته را در خود جای داده و بتواند آنها را مستقیماً از یک منبع داده پویا به روز رسانی کند. Data Types می توانند کلیه اطلاعات لازم برای نوشتن فرمول، ایجاد نمودار، مرتب سازی، فیلتر کردن و تصمیم گیری بر اساس داده هایی که اکسل برای شما آماده می کند را در بر داشته باشند. به این ترتیب دیگر نیازی نخواهد بود به صورت دستی به منبع اصلی برگردید و اطلاعات را به شبکه وارد کنید.

مایکروسافت مدتی است که در حال آزمایش این قابلیت درظرفیت محدوداست. در مارس ۲۰۱۸، مایکروسافت برای اولین بار به اکسل دو  data type اضافه کرد و درمارس ۲۰۲۰ قول افزودن  data typeهای جدیدتری را داد. سرانجام چندین data type، البته در حالت پیشنمایش، در دسترس قرار گرفتند و امروز بزرگترین خبر این است که مایکروسافت سرانجام توانسته آنچه را که کسب و کارها واقعاً به آن نیاز دارند به آنها ارائه بدهد: data types براساس داده های مشتری برای هر کسب و کار.

برایان جونز، مدیر محصول اکسل در مصاحبه با VentureBeat (یکی از منابع معتبر اخبار و رویدادهای فناوری) اعلام کرد: “در واقع، اکسل یک محیط توسعه است اما بسیاری افراد به این چشم به اکسل نگاه نمی کنند؛ اما شما در اکسل شبکه دارید، فرمول دارید و اساساً کد نویسی می کنید. کد نویسی محبوب ترین زبان برنامه نویسی جهان است و ساختار data type انعطاف پذیری بیشتری به شما می دهد تا هر چه می خواهید را طراحی کنید.”

یکپارچه سازی محلی (local) اکسل

Power BI، سرویس تجزیه و تحلیل تجاری مایکروسافت، بیش از ۲۵۰۰۰۰ مشتری دارد. بنابراین طبیعی است که مایکروسافت برای اینکه به مشاغل کمک کند تا به داده های خود در Excel دسترسی پیدا کنند از Power BI  استفاده کند. امروز data types Power BI در اکسل برای تمامی مشترکین Microsoft 365 با برنامه خدمات Power BI Pro در دسترس هستند.

آرون اولگاراتاچان CVP در Power BI طی مصاحبه ای با VentureBeat گفت: “هدف ما این است که Power BI را به طور محلی در اکسل ادغام کنیم. Power BI دارای ۳۰ میلیون مدل داده است. یک مدل یا یک مجموعه داده به یکی از ۱۵۰ کانکتورهای ما به منابع مختلف داده متصل است و مجموعه های داده ای که در سرویس Power BI اجرا می شوند به طور مستمر بر اساس یک برنامه refresh می شوند.”

Power BI از مدل های داده تا ۴۰۰ گیگابایت پشتیبانی می کند (با ۱۰ تا ۲۰ برابر فشرده سازی، یعنی داده های ۴ ترابایت تا ۸ ترابایتی در یک مدل داده واحد). این مجموعه داده ها می توانند دارای گواهینامه فناوری اطلاعات باشند و برچسب های محافظت از اطلاعات مایکروسافت را نیز داشته باشند.

وقتی در Power BI گزارش یا داشبورد می سازید، این مجموعه داده ها هستند که با آنها ارتباط برقرار می کنند و همین مجموعه داده های Power BI هستند که مایکروسافت مستقیماً  آنها را در اکسل ادغام کرده است.

اگر Power BI ندارید، مایکروسافت همچنان شما را تحت پوشش قرار می دهد –  فقط کافی است کمی بیشتر صبر کنید. در حال حاضر  Power Query data typesبرای Office Insiders در دسترس است و “ظرف چند هفته آینده” به دست همه مشترکان ۳۶۵ Microsoft می رسد و “طی چند ماه آینده” به Monthly  Enterprise Channel نیز وارد می شود.

Data types چگونه کار می کند؟

اکنون اکسل می تواند از طریق منابعی که به آنها دسترسی دارید، به طور خودکار به داده های منتشر شده در Power BI دسترسی پیدا کند.

جداول Power BI شما از طریق گالری data type در دسترس شما هستند. پس از تبدیل سلول ها به     data type های پیوند یافته، می توانید اطلاعات بیشتری را برای کار با آنها در صفحه گسترده خود استخراج کنید.

مایکروسافت همچنین امیدوار است که data types اطمینان بیشتری نسبت به داده های اکسلی به شما بدهند. Data types نه تنها به شما کمک می کنند تا از خطاهای کپی / جایگذاری جلوگیری شود، بلکه همچنین همیشه می توانید چک کنید که مقدار سلول از چه منبعی به دست می آید.

به عنوان مثال، تصور کنید data type تورنتو را در سلول A1 وارد کرده اید. می توانید به تمام اطلاعات data type به همان شکل که در گذشته در اکسل فرمول می نوشتید، دسترسی داشته باشید. اگر A1.population را در سلول B2 تایپ کنید، ۲،۷۳۱،۵۷۱ خروجی شما خواهد بود. اما سلول B2 ارزش استاتیک ۲،۷۳۱،۵۷۱ نخواهد داشت. از آنجایی که این مقدار از مجموعه داده های تورنتو حاصل می شود، همیشه می توانید سلول B2 را بررسی کنید تا فرمول A1.population و در نتیجه منبع آن را مشاهده کنید.

مشاغل فاقد Power BI می توانند از فناوری Power Query در اکسل استفاده کنند. می توانید به صورت دستی به ده ها نوع منبع مختلف داده متصل شوید و مشخص کنید که می خواهید داده ها به صورت data type ساختار دهی شوند.

Power Query به شما امکان می دهد data type های دلخواه خود را با استفاده از هر منبع داده سازمانی موجود در منوی “Get Data” ایجاد کنید. می توانید یک data type اکسل را بر اساس هر منبعی از یک فایل CSV ساده ذخیره شده به صورت محلی یا ابری، تا یک پایگاه داده یا سرویس آنلاین تنظیم کنید.

دریافت آخرین داده ها

صرف نظر از منبع data type (Bing، Refinitiv، Wolfram Alpha، Power BI و یا منابع ایجاد شده توسط خودتان)، می توانید روی سلول راست کلیک کرده و Refresh Now را بزنید تا آخرین داده ها را دریافت کنید. (مایکروسافت همچنین در حال کار بر روی گزینه های دیگری برای refresh است که می توانند آخرین داده ها را در فواصل منظم در اختیار شما قرار دهند).

یکی از بد ترین اتفاقاتی که ممکن است برای یک کسب و کار (یا هر کاربر اکسل) رخ دهد این است که داده های صفحه گسترده به دلیل اینکه منبع داده در دسترس نیست (به دلیل آفلاین بودن یا در دسترس نبودن سرویس)، با خطا مواجه شوند. اگر سرویس به درستی کار نکند، اکسل داده ها را به روز رسانی نمی کند و داده ها همان طور باقی خواهند ماند و فقط در صورتی که اکسل با موفقیت refresh را اجرا کند، جایگزین خواهند شد.

درآینده، صفحات گسترده اکسل بسیار قدرتمندتر و پیچیده تر خواهند شد. اگر استفاده از data type ها رایج شود، نه تنها باید از آخرین تغییر در یک پرونده اکسل مطلع شوید، بلکه باید بدانید آخرین داده های مربوط به هر data type موجود در آن چه زمانی استخراج شده اند.

شرکت تحقیقات بازاریابی راهبر بازار همواره می کوشد تا با ارائه بروز ترین آمارها، نقش خود را بعنوان مرجعی برای داده های لازم در برنامه های بازاریابی کسب و کارها بخوبی ایفا نماید. نیازهای اطلاعاتی در کسب و کار خود را با موسسه راهبر بازار در میان بگذارید و از مشورت رایگان در این زمینه بهره مند شوید.

سفارش پروژه تحقیقات بازاریابی

۵۷۶۴۵۵۵۵۵۷۶۴۵۰۰۰

info@rahbarbazaar.com

 

منبع:

https://venturebeat.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب بلاگ

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.