خانه  >  بلاگ >

اهمیت روانشناسی رنگ در برندینگ

انسان موجودی بصری است و رنگ‌ها تأثیر زیادی بر رفتار و زندگی او دارد.  روانشناسی رنگ، حوزه ای از تحقیقات است که به بررسی تأثیر رنگ بر رفتار و تصمیم گیری ما می پردازد. درصد قابل توجهی از تصمیم‌گیری مشتریان برای خرید کردن، با در نظرگرفتن رنگ صورت می‌گیرد. اینجاست که اهمیت روانشناسی رنگ در برندینگ و تحقیقات بازاریابی مشخص می‌شود.

تأثیر رنگ‌ها روی انسان‌، ذهنی است و همه ی  افراد، واکنش یکسانی به رنگ‌ها نمی‌دهند. عواملی مانند فرهنگ و خاطرات در تجربه افراد با رنگ‌ها تأثیر دارند. با این حال، در مورد چگونگی واکنش افراد به رنگ‌ها، چند فاکتور کلی  وجود دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم. تا پایان این مقاله با ما در راهبر بازار همراه باشید.

 

روانشناسی رنگ در خرید تمایلات رنگی مردان و زنان

برای روانشناسی رنگ در خرید میتوان  از تست A/B استفاده کرد و بر اساس واکنش مشتریان به هر رنگ، بهترین تصمیم را گرفت. توجه داشته باشید که پیش از اجرای چنین تستی،  معیار مناسب برای سنجش میزان موفقیت خود تعریف کنید.

تحقیقات زیادی در مورد تمایلات رنگی مردان و زنان انجام شده است. نتایج آن‌ها نشان می‌دهد که :

  • مردان بیشتر رنگ‌های برجسته را انتخاب می‌کنند، در حالی که زنان بیشتر رنگ‌های ملیح را ترجیح می‌دهند.
  • مردان احتمال اینکه رنگ‌هایی با تون مشکی انتخاب کنند بیشتر است، در مقابل زنان به احتمال بیشتر رنگ‌هایی را انتخاب می‌کنند که در آن‌ها رنگ سفید اضافه شده باشد.

انتخاب نام رنگ نیز در میزان خرید محصول تأثیر به سزایی دارد. تحقیقات نشان داده، انتخاب نام‌های فانتزی برای رنگ محصولات منجر به فروش بیشتر آن‌ها می‌شود. برای مثال اسم رنگ موکا برای مشتریان بسیار جذاب‌تر از رنگ قهوه‌ای است در حالی که هر دو یک طیف رنگی را نشان می‌دهند.

هر چه نام رنگ‌ها خاص‌تر و عجیب‌تر باشند بیشتر مورد پسند مشتریان واقع خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب بلاگ

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.