خانه  >  بلاگ >

بررسی اثربخشی تبلیغات با ادکتا
بررسی اثربخشی تبلیغات با ادکتا

تبلیغات و اجرای کمپین های تبلیغاتی جزو لاینفک رشد و توسعه کسب و کارهای مشتری محور است ولی آیا صرف هزینه کفایت می کند؟ آیا امکان تاثیر گذاری بیشتر با بودجه ثابت هزینه شده وجود نداشت؟ چطور میشد هزینه کمتری کرد ولی همین میزان اثربخشی را بدست آورد؟ کارایی کدام رسانه برای این گروه مخاطب بالاتر بوده و دهها سوال دیگری که می توان بعد از اجرای کمپین ها به آنها پاسخ داد و از این پاسخ ها بعنوان تجربه در برنامه ها و کمپین های آتی استفاده کرد. بررسی اثربخشی تبلیغات با ادکتا یا بهتر بگوییم ادکتا یکی از محصولات مبتنی بر تکنولوژی راهبر بازار است.

یقینا بررسی اثربخشی تبلیغات مقوله جدیدی نیست اما تا همین چند دهه پیش، اثربخشی تبلیغات تنها در رابطه با فروش اندازه گیری می شد که امروزه به عنوان روش کمی اندازه گیری شناخته می شود. مطالعات جدید تر بررسی می کنند که آیا یک تبلیغ برای مصرف کنندگان قابل قبول بوده؟ آیا به آن علاقه مند شده اند؟ آیا تبلیغات باعث ایجاد تمایل به خرید شده است؟ شکی نیست که عینی ترین روش بررسی اثربخشی تبلیغات از طریق فروش است، اما فروش نیز به نوبه خود تحت تأثیر عوامل پیچیده ایست که در قلمرو تحقیقات کیفی تبلیغات قرار می گیرند.

Nielsen Digital Ad Ratings با ترکیب اطلاعات دموگرافیک شرکت کنندگان آنلاین با داده های پنل چند پلتفرمی Nielsen، معیارهایی مانند دسترسی، فرکانس و امتیاز ناخالص رتبه بندی (GRP) بر اساس سن، جنسیت و منطقه را اندازه گیری می کند. Nielsen Total Ad Ratings این مرحله را با اندازه گیری میزان دسترسی به یک کمپین در تلویزیون و آنلاین، یک قدم جلوتر می برد و نشان می دهد چه کسی آگهی را بصورت آنلاین مشاهده کرده ، چه کسی آن را در تلویزیون دیده و چه کسی آن را در هر دو مکان دیده است. Nielsen Buyer Insights داده های پنل Nielsen را با بیش از ۹۰ درصد داده های معاملات کارت اعتباری در ایالات متحده ادغام می کند تا آنچه را که مردم تماشا و خریداری می کنند به روشی که حریم خصوصی افراد هم حفظ شود، ثبت کند. این راه حل، تبلیغات مشاهده شده در تلویزیون یا آنلاین را با رفتار خرید مصرف کننده متصل می کند.

Brand Lift گوگل تأثیر مستقیم تبلیغات YouTube در درک و رفتار در طول سفر مشتری را اندازه گیری می کند. در عرض چند روز، Brand Lift به شما اطلاع می دهد که تبلیغات شما تا چه میزان بر معیارهای مهم تأثیر می گذارد؛ از جمله افزایش آگاهی از برند، یادآوری تبلیغ، قصد خرید و علاقه به برند، که توسط جستجوی ارگانیک اندازه گیری می شوند.

بررسی اثربخشی تبلیغات با ادکتا

در راهبر بازار و براساس هماهنگی که با مجریان برنامه های تبلیغاتی کسب و کارها بعمل می آید، همزمان و بعد از اجرای کمپین های تبلیغاتی، مطالعه ای روی گروه های مختلف مخاطب طوری انجام می شود که بتوان ارزیابی دقیقی از اثربخشی کمپین به تفکیک رسانه و … ارائه نمود. حداقل منفعت این فعالیت تحلیل و ثبت نتایج بدست امده برای استفاده در کمپین های آتی است. اجرای این ماموریت به AdEcta، راهکار اختصاصی راهبر بازار در زمینه برررسی اثربخشی تبلیغات (پس از پخش) محول شده است.

عکس داخلی ادکتا

AIDAS یک مدل متداول و کاربردی برای اندازه‌گیری اثربخشی تبلیغات از مرحله «توجه» تا «عمل» است که  AdEcta از آن استفاده می کند؛ در طی سال ها، مدل های دیگری نیز برای اندازه‌گیری اثربخشی تبلیغات معرفی شده‌اند. مدل های جدیدتر تلاش کرده‌اند تا سطوح بیشتری (بررسی عمیق‌تری) به لایه‌های فرآیند اندازه‌گیری اضافه کنند. AdEcta پس از اجرای کمپین تبلیغاتی، اثربخشی را به روش زیر اندازه گیری می کند:

  • چه نسبتی از گروه هدف در معرض کمپین قرار گرفته اند؟ چه نسبتی از گروه هدف تبلیغات برند مورد بررسی را در مدیاهای مختلف دیده اند؟
  • این تبلیغات چقدر باعث ایجاد علاقمندی به برند در گروه هدف/مصرف‌کنندگان شده است؟
  • چه نسبتی از گروه هدف/مصرف‌کنندگان نسبت به خرید محصول آن برند تمایل پیدا کرده اند؟
  • چه نسبتی از گروه هدف/مصرف‌کنندگان، محصول آن برند را در اثر تبلیغ خریداری کرده اند؟
  • آیا با توجه به تبلیغات، از محصول مصرف شده/ خدمت دریافت شده رضایت داشته اند؟

مدل سلسله مراتبی اثرات (Hierarchy of Effects) و DAGMAR سایر روش هایی هستند که راهبربازار می‌تواند مدل مورد استفاده خود را در اثربخشی به آنها گسترش دهد. بی شک اجرای کمپین های تبلیغاتی گران قیمت، ارزش درک میزان اثربخشی را آنهم با هزینه ای اندک در مقایسه با بودجه صرف شده برای کمپین، را دارد.

اگر به استفاده از محصول ادکتا راهبربازار علاقه مندید کافی است درخواست خود را ارائه کنید. اگر در تهیه درخواست نیاز به مشاوره و کمک داشته باشید می توانید با ما در تماس باشید.

شرکت تحقیقات بازاریابی راهبر بازار همواره می کوشد تا با ارائه بروز ترین آمارها و راهکارهای تحقیقات بازاریابی بومی شده در کشور، نقش خود را بعنوان مرجعی برای داده های لازم در برنامه های بازاریابی کسب و کارها بخوبی ایفا نماید. نیازهای اطلاعاتی و پژوهشی در کسب و کار خود را با موسسه راهبر بازار در میان بگذارید و از مشورت رایگان در این زمینه بهره مند شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به قیمت و نحوه سفارش، با راهبر بازار در تماس باشید:

سفارش پروژه تحقیقات بازاریابی

۵۷۶۴۵۵۵۵۵۷۶۴۵۰۰۰

info@rahbarbazaar.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب بلاگ

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.