خانه  >  بلاگ >

بررسی تبلیغات قبل از پخش با ادلینک
AdeLink

آیا وقت آن نرسیده که قبل از صرف هزینه های بسیار سنگین تبلیغات، با هزینه اندکی از موثر بودن طرح ها و فیلم های تبلیغاتی  در گروه مخاطبان خود اطمینان حاصل کنید؟

ارزیابی کارهای هنری، استوری بردها و کمپین های تبلیغاتی پیش از اجرای آنها، تحقیقاتی متداول و با صرفه اقتصادی هستند. پارامترهای متنوعی را پیش از شروع کمپین ها می‌توان اندازه گیری کرد، مانند: آگاهی، مصرف/نفوذ برند در مصرف کنندگان، تصویر ذهنی ادراکی از برند، ادراک و استنباط از پیام تبلیغاتی، درگیرکنندگی احساسی تبلیغ، درگیرکنندگی منطقی تبلیغ، عناصر برندینگ در تبلیغ، موارد دوست داشتن و نداشتن های مفهوم- Concept، احتمال خرید محصول/خدمت با دیدن مفهوم یا تیزر تبلیغاتی و بسیاری موارد دیگر.

اگر چه بررسی کارایی برند با توجه به میزان فروش و استقبال از محصولات و خدمات از دهه های پیش رایج بود، در دهه ۱۹۷۰ رایانه ها به عنوان ابزارهای تجاری جدید ظهور می کنند و به محققان اجازه می دهند داده های گسترده تری را دسته بندی و مطالعه کرده و تلاش کنند تا میزان اثربخشی تبلیغات را پیش از اجرا بررسی کنند. در این دهه هربرت کروگمن از طریق ردیابی فعالیت های موج مغزی در حالی که پاسخ دهندگان در حال مشاهده تبلیغات تجاری هستند، میزان اثر بخشی تبلیغات را مطالعه می کرد و دیگران با  توجه به واکنش گالوانیک پوست، تجزیه و تحلیل گام صدا و ردیابی چشم آزمایش هایی انجام دادند.

برخی ابزارهای برجسته در زمینه بررسی تبلیغات پیش از پخش

بااستفاده از Qualtrics CoreXM می توانید تبلیغات چاپی، ویدئویی و دیجیتالی را بررسی کرده و پیش بینی کنید که کدام یک از آنها احتمالا ًباعث فروش بیشتر می شوند؛ کدام تبلیغات قادر به برقراری ارتباط با مخاطب هدف شما هستند و یا کدام تبلیغات روی نام تجاری شما اثر منفی خواهد گذاشت.

MetrixLab ابزاری نوآورانه و جدید را به بازار عرضه کرده است که به مشتریان امکان می دهد پیش بینی اثر بخشی تبلیغات را فقط در ۲۴ ساعت انجام دهند. Act Instant بدون نیاز به نظرسنجی یا پاسخ دهندگان، از عناصر یادگیری عمیق و هوش مصنوعی (AI) برای پیش بینی عملکرد تبلیغات استفاده می کند. Kantar نیز با راه اندازی Link AI، یک ماشین کاملا ًخودکار و مجهز به هوش مصنوعی برای پیش بینی اثر بخشی تبلیغات در اختیار داد.

بررسی تبلیغ قبل از پخش با AdeLink (ادلینک)

همواره بودجه های زیادی صرف تهیه سناریو، فیلم و یا طرحهای تبلیغاتی می شود، این درحالیست که مبالغ هنگفت دیگری نیز برای پخش آن تبلیغات صرف خواهد شد. ولی آیا این طرح، مفهوم و یا فیلم تبلیغی (تیزر) پیام را بدرستی منتقل می کند؟ آیا تاثیر مورد انتظار را روی مخاطبان خود میگذارد؟ چه میزان بخاطر خواهد ماند و چقدر مخاطبان اصلی خود را تشویق به خرید یا تکرار خرید می کند؟ و دهها پرسش دیگر که از طریق ادلینک محصول اختصاصی بررسی تبلیغ قبل از پخش شرکت تحقیقات بازاریابی راهبر بازار می توان پاسخ آنها را بدست آورد.

با استفاده از ادلینک می توانید پاسخ این سوالات حیاتی را قبل از صرف هزینه و زمان برای طراحی و ساخت تبلیغات خود پیدا کنید.

مفهوم چقدر قابل درک بود (چقدر ارتباط برقرار شد)؟

سادگی دنبال کردن تبلیغ- ادراکات فی‌البداهه (بدون کمک) و با کمک- یادآوری شعار

کارایی تبلیغ در به خاطرآور پذیری برند، چقدر است؟

اشاره به نام برند – به یاد آوردن نام برند – میزان درگیربودن با برند – وابستگی به برند

پاسخ‌های احساسی چیست؟

لذت بردن – دوست داشتن و دوست نداشتن – درگیرکنندگی فعال یا منفعل- جذابیت برند

پاسخ‌های منطقی چیست؟

دادن اطلاعات جدید – متمایز نمودن برند – تبلیغ متفاوت – مرتبط بودن–باورپذیری – متقاعد کنندگی

همچنین در راهبربازار در صورت تمایل می توانید در این نوع بررسی از نتایج تحقیق توسط ابزارهای تخصصی Neuromarketing و تکنیک هایی مانند Facial Coding و یا Eye Tracking نیز بهره مند شوید.

اگر به استفاده از محصول ادلینک راهبربازار علاقه مندید کافی است درخواست خود را ارائه کنید. اگردرتهیه درخواست نیاز به مشاوره و کمک داشته باشید می توانید با ما در تماس باشید.

شرکت تحقیقات بازاریابی راهبر بازار همواره می کوشد تا با ارائه بروز ترین آمارها و راهکارهای تحقیقات بازاریابی بومی شده در کشور، نقش خود را بعنوان مرجعی برای داده های لازم در برنامه های بازاریابی کسب و کارها بخوبی ایفا نماید. نیازهای اطلاعاتی و پژوهشی در کسب و کار خود را با موسسه راهبر بازار در میان بگذارید و از مشورت رایگان در این زمینه بهره مند شوید.برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به قیمت و نحوه سفارش، با راهبر بازار در تماس باشید:

سفارش پروژه تحقیقات بازاریابی

۵۷۶۴۵۵۵۵۵۷۶۴۵۰۰۰

info@rahbarbazaar.com

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب بلاگ

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.