خانه  >  بلاگ >

چرا کسب و کارها باید از بازاریابی ویروسی استفاده کنند ؟

بازاریابی ویروسی (Viral Marketing) یکی از روش‌های تبلیغ و بازاریابی است که در رسانه های اجتماعی انجام می‌شود. بازاریابی ویروسی زمانی انجام می‌شود که محتوای کسب و کار توسط تعداد زیادی از مردم در رسانه‌های اجتماعی منتشر شود و هدف اصلی آن، ایجاد سر و صدا در اطراف یک کالا یا خدمت و صحبت مردم در مورد آن است .

زمانی که محتوای تبلیغاتی کسب و کار شما در رسانه های اجتماعی مختلف منتشر شود، تعداد زیادی از مردم با نام تجاری کسب و کار شما آشنا خواهند شد. بسیاری از کاربران ممکن است برای خرید محصول اقدام نکنند. اما نام تجاری کسب و کار شما در ضمیر ناخودآگاه آن‌ها باقی خواهند ماند. همین مسئله، بر افزایش تعداد بازدیدکنندگان و مشتریان وب سایت موثر است. بسیاری از کاربرانی که با نام تجاری کسب و کار شما آشنا نیستند، با کمک بازاریابی ویروسی در آینده به مشتریان وفادار تبدیل خواهند شد. تا پایان این مقاله با ما در راهبر بازار همراه باشید.

چرا باید از بازاریابی ویروسی استفاده کنیم؟

 

مقرون به صرفه

بازاریابی ویروسی می تواند راهی مقرون به صرفه برای دستیابی سریع به مخاطبان زیادی باشد. کسب وکارها می توانند به جای صرف هزینه های زیاد برای تبلیغات سنتی، به مشتریان و طرفداران خود برای به اشتراک گذاشتن پیام یا محصول خود با دوستان و آشنایان خود تکیه کنند.

افزایش آگاهی از برند

بازاریابی ویروسی می تواند به کسب و کارها با دستیابی به مخاطبان وسیع تری نسبت به روش های سنتی تبلیغات، به افزایش آگاهی از برند کمک کند. هنگامی که مردم ایده، کالا، محصول یا محتوایی را با دوستان و دنبال کنندگان خود در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند، می تواند به سرعت پخش شود و به هزاران یا حتی میلیون ها نفر برسد.

تعامل بیشتر

بازاریابی ویروسی  همچنین می تواند با ایجاد حس اجتماعی و هیجان در مورد محصول یا خدمات، تعامل مشتری را افزایش دهد. وقتی مردم می بینند که دیگران در مورد یک برند یا محصول در رسانه های اجتماعی صحبت می کنند، احتمال بیشتری دارد که خودشان با برند درگیر شوند و به مشتری تبدیل شوند.

نتایج قابل اندازه‌گیری

کمپین های بازاریابی ویروسی را میتوان اندازه گیری و ردیابی کرد. آنها میتوانند تعداد اشتراک گذاری ها، لایک ها، نظرات در رسانه های اجتماعی ، افزایش ترافیک وبسایت و فروش خود را ردیابی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب بلاگ

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.