خانه  >  بلاگ >

نظرات کاربران چه تأثیری بر افزایش فروش دارد؟

اصولا زمانی که کاربر سایت ، تصمیم به خرید محصولی می گیرد، قبل از عملی کردن تصمیم خود ابتدا نظرات کاربران دیگر را بررسی میکند. در نهایت از مجموع نظرات نتیجه میگیرد که آیا خرید این محصول برای او به صرفه است یا خیر. در ادامه به ۵ علت اهمیت نظرات آنلاین کاربران می‌پردازیم. تا پایان این مقاله با ما در راهبر بازار همراه باشید.

  1. نظرات کاربران باعث ایجاد تأیید اجتماعی (Social proof) می شود

تأیید اجتماعی یا سوشال پروف، زمانی اتفاق می‌افتد که متوجه شویم افراد دیگری نیز قبل از ما، این کار را انجام داده‌ و از  آن محصول یا خدمت  خاص استفاده کرده‌اند. به‌این ترتیب، ما نیز با قطعیت بیشتر، همان تصمیم را می‌گیریم.

  1. نظرات کاربران تأثیر مثبتی روی سئوی سایت دارد

موتورهای جستجو وقتی می‌بینند زیر محصول یا پست شما تعداد نظرات زیادی ثبت شده، متوجه می‌شوند که نرخ تعامل بالایی در صفحه سایت شما شده است و کاربران را درگیر خود کرده است. به‌این ترتیب سئوی سایت شما بهبود پیدا می‌کند.

نکته : نظر کاربران علاوه بر سایت، در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام هم بسیار مؤثر است؛ به این شکل که الگوریتم‌های اینستاگرام با دیدن نرخ تعامل بالای کاربران، پست‌های شما را در صفحه اکسپلور یا سرچ نشان می‌دهد. به این ترتیب، توسط افراد بیشتری دیده می‌شوید.

  1. نظرات آنلاین کاربران نام شما را فراگیر می‌کند

اگر در موتورهای جست و جو  عباراتی مثل بهترین مدل گوشی، بهترین مارک لوازم آرایش و .. را جست و جو کنید می‌بینید که در مورد بهترین‌ها نوشته‌اند یا انجمن‌هایی که در آن، کاربران بهترین‌ها را به یکدیگر معرفی می‌کنند. این نتیجه نظرات آنلاین است که باعث شده نام یک برند مقابل دید هزاران مخاطب صفحات وب قرار بگیرد. در واقع  نظرات آنلاین باعث شده اند تا اسم شما در ذهن مخاطبان، به عنوان یک برند با خدمات فوق العاده یا یک سایت با محصولات بی‌کیفیت ماندگار شود.

  1. دیدگاه کاربران به شما کمک می‌کند، بهتر شوید!

برای اینکه همواره بهتر شوید و بهتر باشید، باید در جریان دیدگاه کاربران باشید. دیدگاه کاربران  به شما کمک می‌کند، نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنید و در جهت رشد خود قدم بردارید.

  1. نظرات آنلاین، باعث ایجاد ارتباط شما و مخاطب می‌شود

کاربران تمایل دارند  که نظرات آنلاین‌شان پاسخ داده شود. همین موضوع باعث ایجاد ارتباط بیشتر بین مخاطب و برند می‌شود. چه در نظرات منفی و چه در نظرات مثبت است.  این صمیمت ایجاد شده بین شما و کاربر، باعث بازگشت او به سمت شما خواهد شد.

در مقاله بعد به ۵ تکنیک مهم برای استفاده مؤثر از نظرات کاربران می‌پردازیم. با ما همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب بلاگ

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.