خانه  >  بلاگ >

رمزگشایی از بینش مصرف‌کننده : نقش واقعیت مجازی و افزوده در آینده تحقیقات بازار؟

واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) به طور فزاینده‌ای در تحقیقات بازار برای ایجاد تحول در بینش مصرف‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرند. VR محیط‌های شبیه‌سازی‌شده‌ای را برای مشاهده رفتار مصرف‌کننده ایجاد می‌کند، در حالی که AR اطلاعات دیجیتال را در دنیای واقعی برای بهبود تجربیات مصرف‌کننده و جمع‌آوری داده‌های بی‌درنگ در مورد رفتار و اولویت‌ها پوشش می‌دهد.تا پایان این مقاله با ما در راهبر بازار همراه باشید.

پتانسیل میلیارد دلاری AR و VR

انتظار می‌رود که اندازه بازار جهانی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تا سال ۲۰۲۴ به ۲۹۷ میلیارد دلار برسد که رشد قابل توجهی توسط صنایع مختلف مانند سرگرمی، بازی، مراقبت‌های بهداشتی، آموزش، خودرو و خرده‌ فروشی ایجاد می‌شود. شرکت‌ها در حال سرمایه‌گذاری در فناوری‌های AR / VR برای بهبود تجربیات کاربر، عملیات تجاری و جریان درآمد هستند.

روند سرمایه گذاری: استقبال شرکت‌ها از AR/VR برای رشد کسب و کار

در تحقیقات بازار، واقعیت مجازی می‌تواند برای شبیه‌سازی نمونه‌های اولیه محصول، مشاهده تعاملات مصرف‌کننده با محصولات، و جمع‌آوری داده‌ها در مورد عادات و ترجیحات خرید استفاده شود. از سوی دیگر، واقعیت افزوده می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد محصولات یا خدمات ارائه دهد، نمایشگرهای تعاملی در فروشگاه‌های فیزیکی برای جمع‌آوری داده‌ها در زمان واقعی ایجاد کند، و نظرسنجی‌ها را روی محصولات فیزیکی برای بازخورد فوری از مصرف‌کنندگان پوشش دهد. پذیرش فناوری VR/AR در تحقیقات بازار هنوز در حال تکامل است، اما مزایای قابل توجهی مانند تجربیات همه‌جانبه برای مصرف کنندگان و جمع آوری دقیق داده‌های زمان واقعی برای شرکت‌ها ارائه می‌دهد.

واقعیت مجازی در عمل: شبیه‌سازی تعاملات مصرف‌کننده برای بینش‌های پیشرفته

پیش‌بینی می‌شود صنعت خرده فروشی تا سال ۲۰۳۰، ۱۹ میلیارد دلار برای VR هزینه کند که نشان دهنده اهمیت روزافزون این فناوری‌ها در شکل دادن به آینده تحقیقات بازار است. از آنجایی که مصرف‌کنندگان به دنبال تجربه‌های جذاب‌تر هستند، استفاده از فناوری‌های VR / AR می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند رفتار و ترجیحات مصرف‌کننده را بهتر درک کنند و منجر به تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر و افزایش سهم بازار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب بلاگ

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.