خانه  >  بلاگ >

چیزهایی که ممکن است در مورد استفاده از خمیر دندان ندانید!
خمیردندان-(4)

مصریان نخستین تمدنی بودند که از مخلوطی مانند خمیر دندان برای نظافت دهان و دندان استفاده می کردند. اعتقاد بر این است که این نوع خمیر دندان از اوایل ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد در مصر استفاده می شده؛ اگرچه اولین فرمول ثبت شده مربوط به سال ۴ میلادی است. مخلوط ساده مصریان شامل سنگ نمک خردشده، نعنا، گل زنبق و فلفل بود. اما سنگ نمک خرد شده و نعناع تنها مخلوطی نبود که بشر از آن به عنوان خمیر دندان استفاده کرده است. برخی از فرمول های مورد علاقه شامل پوسته خرد شده استخوان و صدف در یونان و روم و جینسینگ، نعناع و نمک در فرهنگ چین بود. از دیگر مواد مورد استفاده انسان های باستان می توان به سم گاو، گرد آجر، پوسته تخم مرغ سوخته، خاکستر، گچ و زغال پودر شده اشاره کرد. تا اینکه اولین خمیر معطر در سال ۱۸۷۳ توسط Colgate تولید و در شیشه های کوچک فروخته شد.

پیش بینی می شود که ارزش بازار جهانی خمیردندان تا سال ۲۰۲۵ به ۳ میلیارد دلار برسد. چنین پیشرفتی ناشی از رشد مداوم جمعیت، افزایش آگاهی نسبت به بهداشت دهان و دندان و ایجاد انواع خمیر دندان با قیمت های مقرون به صرفه است. خمیر دندان های حاوی فلوراید امروزه در سطح جهانی برای همه مقرون به صرفه هستند و مصرف سرانه آنها در حال نزدیک شدن به حد اشباع است. با توجه به تنوع جوامع مصرف کننده از نظر قومیت، ثروت، سبک زندگی و ارزش ها، بومی سازی تغییری است که در حال حاضر در بازار جهانی جریان دارد. از دیگر روندهای قابل توجه در بازار می توان به خطر بالای فلوروزیس دندان در میان کودکان و در نتیجه تقاضای خمیر دندان های بدون فلوراید اشاره کرد. همچنین افزایش میزان حساسیت دندان به بیش از ۳۵٪ در جمعیت جهانی باعث افزایش تقاضا برای خمیردندان های حاوی نیترات پتاسیم شده و روند رو به رشد به سمت محصولات طبیعی باعث علاقه به خمیردندان های حاوی آلوورا، روغن اوکالیپتوس و سایر عصاره های گیاهی به عنوان مواد فعال شده است.

در تحقیقی که در خصوص محصول خمیر دندان توسط شرکت راهبر بازار انجام شده است، در حدود ۷۰% از خانواده ها فقط یکنفر به نمایندگی از سایر اعضای خانواده هنگام خرید، خمیر دندان مورد مصرف اعضای خانواده را خریداری میکند و در ۳۰% خانواده ها هر عضوی از اعضای اصلی خانواده، خود مسئول تهیه این محصول است. حدود نیمی از خانواده ها، محصول خمیر دندان را بطور ماهیانه خریداری می کنند. خرید از فروشگاههای زنجیره ای مدرن بیش از سایر کانالهای فروش برای خرید خمیر دندان انتخاب می شود. داروخانه ها و سوپرمارکتهای معمولی در رتبه های بعدی قرار دارند.

toothpaste

بنابر بررسی های راهبر بازار، در خصوص ظاهر فیزیکی محصول خمیردندان، نیمی از پاسخگویان ترجیح می دهند که تیوپ خمیر دندان آنها قطر بزرگتری داشته باشد و باریک و بلند نباشد، از سوی دیگر آنها برای تیوپ خمیر دندان درب تاشو (Flip top) را بیش از انواع درب پیچی می پسندند، لذا خمیردندان های با درب تیوپ تاشو اقبال بیشتری نسبت به دربهای پیچی خواهد داشت. مهمترین دلیل علاقمندی های فوق بخاطر امکان پایداری آن در قرار گرفتن بصورت معکوس (سرو ته) بر روی سطوح است.

حدود نیمی از مردم براین باورند که بهتر است سطح رنگ بیرونی تیوپ خمیر دندان آبی باشد. البته رنگهای صورتی، سفید و یا قرمز هم طرفدارانی خواهد داشت. نکته جالبتر اینکه آنها ترجیح می دهند خود خمیردندان با پایه رنگ سفید یا آبی و دارای خطوط و یا ذراتی از رنگهای دیگر باشد.

بر اساس سایر تحقیقات انجام شده، حدود ۸۰% درصد ایرانیان همیشه هنگام مسواک زدن از خمیر دندان استفاده می کنند، در حالیکه حدود ۵% از ایرانیان هنگام مسواک اصلا از خمیر دندان استفاده نمی کنند، الباقی مردم نیز گهگاه از خمیر دندان استفاده می کنند ولی بعضا هم استفاده نمیکنند.

حدود یک سوم از مردم ساکن شهرهای بزرگ فقط خمیر دندان با برند خارجی استفاده می کنند و در مقابل همین میزان یعنی حدود یک سوم نیز فقط از برندهای ایرانی استفاده میکنند و در طبیعتا الباقی نیز از هر دو گروه برند ایرانی و خارجی خریداری کرده و استفاده میکنند. نکته جالبتر اینکه حدود نیمی از مردم به برند خمیردندان خود وفادار نیستند!.

بیش از نیمی از مصرف کنندگان ایرانی به نوع خمیردندان مصرفی خود توجهی ندارند و یا براشون فرقی نمیکنه که خمیر دندان آنها از چه نوعی باشد. در حالیکه حدود ۳۰% اغلب بدنبال خمیردندان های سفید کننده هستند و الباقی بدنبال محصولات ضد حساسیت و غیره هستند.

نیمی از خانوارهای ایرانی از خمیردندان بطور مشترک بین اعضای خانواده استفاده میکنند و نیم دیگر خمیردندان اختصاصی برای هر عضو خانواده دارند. حدود نیمی از افراد هر بار به اندازه یک نخود از خمیر دندان را روی برس مسواک خود استفاده میکنند، جالبه که بدونید ده درصد افراد حتی بیش از سایز برس مسواک خمیردندان در هر بار مسواک زدن استفاده میکنند.

۱۰% افراد به مدت زمان مسواک زدن توجه نمیکنند و در هر بار هر قدر که لازم باشه به مسواک زدن ادامه می دهند در حالیکه حدود ۴۰% مردم در کمتر از یک دقیقه به مسواک زدن خود پایان می دهند.

در ایران درصد افرادی که از بعد از سن ۷ سالگی شروع به استفاده از مسواک و خمیر دندان می کنند بالا است. بیش از ۴۰ درصد از کودکانی که به کودکستان می روند پوسیدگی دندان دارند. یک باور اشتباه بین والدین ایرانی این است که دندان های شیری نیاز به مراقبت ندارند و به همین دلیل بهداشت دهان و دندان را در سنین پایین به کودکان خود آموزش نمی دهند. این در حالی است که بر اساس توصیه های بهداشتی، رعایت بهداشت دهان و دندان باید حتی پیش از رویش دندان ها و با شستشوی لثه ها آغاز شود.

شرکت تحقیقات بازاریابی راهبر بازار همواره می کوشد تا با ارائه بروز ترین آمارها و راهکارهای تحقیقات بازاریابی بومی شده در کشور، نقش خود را بعنوان مرجعی برای داده های لازم در برنامه های بازاریابی کسب و کارها بخوبی ایفا نماید. نیازهای اطلاعاتی و پژوهشی در کسب و کار خود را با موسسه راهبر بازار در میان بگذارید و از مشورت رایگان در این زمینه بهره مند شوید.برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به قیمت و نحوه سفارش، با راهبر بازار در تماس باشید:

سفارش پروژه تحقیقات بازاریابی

۵۷۶۴۵۵۵۵۵۷۶۴۵۰۰۰

info@rahbarbazaar.com

منبع:

Rahbarbazaar.com

CJDR.ir

Iranlocalize.com

stetsonhillsdentist.com

saednews.com

globenewswire.com

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب بلاگ

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.