خانه  >  بلاگ >

نقش فناوری بلاک چین در توسعه تحقیقات بازار

بر اساس گزارشی که رویترز  منتشر کرده است، انتظار می رود در سال ۲۰۲۴ استفاده از فناوری بلاک چین (زنجیره بلوکی)  در خارج از ارزهای دیجیتال بیش از ۶۰ درصد افزایش یابد. صنعت بازاریابی نیز می‌تواند از این فناوری بهره‌مند شود و به طور بالقوه روش انجام تحقیقات بازار را تغییر دهد. در مقاله قبل، به طور جامع به ماهیت فناوری بلاک چین پرداختیم. در این مقاله قصد داریم تا به نقش این فناوری در تحقیقات بازار بپردازیم. تا پایان این مقاله با ما در راهبر بازار همراه باشید.

 

بهبود صحت داده ها با بلاک چین

با بلاک چین (زنجیره بلوکی) ، تمام داده هایی که وارد می شوند،  تقریباً ۱۰۰٪  غیر قابل دستکاری هستند و اگر کسی به نحوی بتواند چیزی را تغییر دهد، نه تنها کل زنجیره تحت تأثیر قرار می گیرد، بلکه به تمام قسمت های مرتبط با شبکه نیز هشدار داده می شود.

 

دسترسی بهتر به داده های مرتبط توسط بلاک چین

همانطور که موتورهای جستجو از داده‌های ساختاریافته برای درک بهتر وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند، محققان بازار نیز اگر داده‌های مرتبط بیشتری را در اختیار داشته باشند، می‌توانند به نتایج تخصصی تر و با کیفیت بالا دست پیدا کنند. فرض کنید بانک سوابق تراکنش یکی از متقاضیان را جمع آوری می کند. بدیهی است که این اطلاعات به تنهایی برای تعیین واجد شرایط بودن یا نبودن متقاضی کافی نخواهد بود و  سایر اطلاعات مرتبط مانند تعداد و نوع دارایی و عادات کلی هزینه برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد متقاضی ضروری است. فناوری بلاک چین می‌تواند این داده‌ها را به یکدیگر متصل کند تا افراد و سازمان‌ها مجبور نباشند برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها به چندین منبع مختلف دسترسی پیدا کنند. مراحلی که همگی زمان و پول بیشتری از بانک می گیرند.

 

امکان دور زدن پلتفرم های تبلیغاتی با استفاده از قراردادهای هوشمند

یک قرارداد هوشمند متشکل از مجموعه‌ای از قوانین مبتنی بر بلاک چین است که طی فرآیند خاصی به طور خودکار اجرا می‌شود و پتانسیل بالایی برای ایجاد تحول در روند تحقیقات بازار دارد . چراکه به بازاریابان اجازه می‌دهد به عنوان مثال به جای دسترسی به داده‌ها از طریق پلتفرم های تبلیغاتی (مانند گوگل یا فیسبوک)،  مستقیماً از طریق مشتریان آنها را جمع آوری کنند.

پذیرش بلاک چین نیازمند حضور  فعال کاربران زیادی است تا بتواند به طور  موثر واقع شود. راه‌اندازی چارچوب‌های مربوطه برای چنین فناوری جدیدی زمان بر است ، اما مزایای زیادی برای کسب‌وکارها و  همچنین مصرف‌کنندگان در پی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب بلاگ

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.