خانه  >  بلاگ >

استراتژی ورود به اقیانوس سیاه (Black Ocean) از اقیانوس آبی در کسب و کار

اصطلاحاتی همچون اقیانوس قرمز و آبی مفاهیمی‌اند که از سال ۲۰۰۵ و پیدایش آن، بارها در مورد آن خوانده و شنیده‌ایم. اما مفهوم تازه‌ای شکل گرفته است تحت عنوان اقیانوس سیاه، فضایی کاملا بی‌رقیب که در ادامه به آن می‌پردازیم. تا پایان این مقاله با ما در راهبر بازار همراه باشید.

نگاهی کوتاه به مفهوم اقیانوس قرمز و آبی

یک بازار پر از رقیب، همانند یک اقیانوسیست پر از ماهی‌های بزرگ و عظیم‌الجثه که وقتی یک برند تازه نفس مثل یک ماهی کوچک وارد بازار یا همان اقیانوس می‌شود توسط ماهی‌های عظیم‌الجثه بلعیده می‌شود که این امر باعث به قرمز درآمدن آب اقیانوس می‌شود که به اصلاح آن را اقیانوس قرمز گوییم و اقیانوس آبی همان بازار بکر و بی‌رقیب یا همان اقیانوسی عاری از هر گونه ماهی ‌عظیم‌الجثه است که این امر باعث آبی ماندن آب می‌شود که به آن اقیانوس آبی گوییم.

اما صحبت ما در این مقاله ارائه مفهومی تازه، تحت عنوان اقیانوس سیاه است.

اقیانوس سیاه(Black Ocean)چیست؟

مفهوم اقیانوس سیاه همان اقیانوس تاریکی است که نه رقیبی مشاهده می‌شود و نه حتی اگر رقیبی هم وجود داشته باشد نمی‌تواند به وضوح مشاهده کند که شما مشغول انجام چه فعالتی هستید که خروجی کارتان، چنان محصول یا خدمتیست. چنانچه سازمانی بتواند به اقیانوس سیاه راه یابد، به بازاری عاری از هر گونه رقیب وارد شده.

اقیانوس سیاه(Black Ocean) الزاما پلتفرم نیست:

برای ورود به اقیانوس سیاه نباید حتما یک پلتفرم ایجاد کنیم بلکه پیدا کردن هسته مرکزی فعالیت در کنار اختصاص وقت، دانش و هزینه برای توسعه و گسترش آن شرط لازم برای ورود به اقیانوس سیاه است.

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب بلاگ

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.