خانه  >  بلاگ >

اهمیت استراتژی نفوذ برند در رشد کسب و کار

نفوذ برند (Brand Penetration) یک استراتژی رشد کسب‌وکار است که در آن چندین ابتکار و خلاقیت برای افزایش سهم بازار برند در یک بخش خاص از بازار انجام می‌شود. نفوذبرند موفقیت برند در برابر رقبا را اندازه‌گیری و پیش‌بینی می‌کند. نفوذبرند شامل نیروی فروش قاطع یا بازاریابی اضافی برای نفوذ عمیق به پایگاه مشتری موجود است. در بیشتر مواقع افزایش سهم بازار هدف استفاده از نفوذ برند به عنوان استراتژی بازاریابی است. تا پایان این مقاله با ما در راهبر بازار همراه باشید.

استراتژی نفوذبرند در بازار یکی از چهار استراتژی رشد کسب و کار است. که در ماتریس Ansoff شناسایی شده است، سه استراتژی دیگر استراتژی توسعه بازار، استراتژی توسعه محصول و استراتژی تنوع هستند. هدف استراتژی نفوذ در بازار، افزایش نرخ نفوذ یک برند در بازار و جذب اکثریت بازار است. و به زمانی اشاره دارد که شرکت تلاش می کند. سهم بیشتری از بازار را برای یک محصول یا خدمت معین در اختیار داشته باشد. باز کردن کانال‌ های توزیع جدید، تغییر قیمت، فروش در مناطق جدید. شراکت با رقبا، ساده کردن فرآیند خرید و بهینه‌ سازی محصول، استراتژی هایی برای افزایش نفوذ در بازار هستند.

نفوذ برند در مقابل توسعه برند

ضریب نفوذ نام تجاری بر افزایش پایگاه مشتری آن برند متمرکز (مشتریانی که به دسته‌بندی محصول علاقه نشان داده‌اند اما محصول یا خدمات این برند را خریداری نکرده‌اند) در میان گروه مشتریان بالقوه است. در نفوذبرند اندازه بازار ثابت است و  بر جذب سهم بیشتر از پایگاه تثبیت شده مشتریان تمرکز دارد. از سوی دیگر توسعه برند استراتژی‌هایی را برای گسترش گروه مشتریان بالقوه در نظر می‌گیرد. این بخش بر روی محصولات و خدمات موجود خود از بخش بازار استفاده نشده قبلی متمرکز است،  ممکن است مشتریان بالقوه‌ای در دسته غیر از خریدار وجود داشته باشند که باید کاربردهای متناوب محصولات آن برند را معرفی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب بلاگ

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.