خانه  >  بلاگ >

۵ تکنیک کاربردی برای استفاده مؤثر از نظرات کاربران

به گفته نیل پتل، بازاریاب آنلاین برتر جهان، ۹۷% کاربران نظرات آنلاین در صفحه سایت را می خوانند. از همین نقل قول می توانید متوجه تاثیر فوق العاده نظرات کاربر ها بر پیشرفت سئو شوید. تا پایان این مقاله با ما در راهبر بازار همراه باشید.

  1. از کاربران بخواهید برای شما نظر بدهند

اگر بتوانید مخاطب را درگیر کنید، احتمالا برای شما نظر ثبت می‌کنند. به عنوان مثال می‌توانید به یکی از دغدغه‌های و تجربه‌های مشابه درمورد کاربرها اشاره کنید. او نیز ترغیب می‌شود در بحث شرکت کند و نظرش را بیان کند؛ و یا در ازای ثبت نظر به او یک پیشهاد ویژه بدهید.

  1. کاربر را وادار به ثبت نظرات بیشتر کنید

کاربران قادر به ثبت چندین نظر هستند و لزوما هر کاربر تنها یک نظر ثبت نمی‌کند. با وادار کردن  کاربر به ثبت چندین نظر عین رابطه بهتری با آنها برقرار میکنید و تعامل بیتشری با او انجام میدهید.

  1. به نظرات منفی کاربرها پاسخ دهید

اگر به کاربر ناراضی در مقابل دید بقیه کاربران، پاسخ مناسبی دهید، می‌توانید مشکل را برطرف کنید و به بقیه کاربرها نشان دهید که نظرات موجود در این صفحه واقعی هستند. به این ترتیب، اعتماد کاربر را جلب کرده‌اید.  نظرات منفی کاربرها علاوه بر موارد ذکر شده  به شما کمک می‌کند تا عملکرد خود را بهتر کنید.

  1. نظرات مثبت را به اشتراک بگذارید

ممکن است بعضی از کاربران، آنقدر از خدمات با کیفیت‌تان راضی باشند که حجم زیادی در مورد شما و حس خوبشان بنویسند. مطمئنا جای چنین نظراتی فقط در سایت شما یا سایت دیگران نیست. می‌توانید آنها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

یکی از تکنیک‌های جالبی که به تازگی وبمستران انجام می‌دهند، قرار دادن یک بخش با عنوان “رضایت مشتری” در سایت یا شبکه اجتماعی‌شان است. انتشار این نظرات، تاثیر زیادی در افزایش نرخ تبدیل کاربرها خواهد داشت.

  1. از هر نظری استقبال کنید

نظرات کاربران از هر نوعی که باشد، قطعا نتیجۀ خوبی برای شما دارد. نظرات مثبت اعتبار و محبوبیت شما را بالا می‌برد و نظرات منفی باعث بهبود شما در آینده و اعتماد بیشتر کاربر به شما می‌شود.

وقتی از کاربر بخواهید برای شما نظر دهد، باید انتظار هر نظری را داشته باشید و سعی کنید حتی از نظرات منفی هم به نفع خود استفاده کنید. گاهی حتی برای راه‌انداختن یک بحث خودتان می‌توانید اولین نظر منفی را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب بلاگ

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.