خانه  >  بلاگ >

با ابزارهای نظرسنجی آنلاین بیشتر آشنا شوید!
ابزار نظرسنجی آنلاین

چقدر مشتریان خود را می‌شناسید؟ آن‌ها چه چیزهایی را در مورد شما دوست دارند؟ چه چیزی را دوست ندارند؟ چالش‌ها، ترجیحات و انگیزه‌های آن‌ها چیست؟ مشتریان چقدر شما را می‌شناسند و چه جایگاهی برای شما در بین رقبا قائل هستند؟ درک واقعی مشتریان برای موفقیت کسب‌و‌کار بسیار مهم است و یکی از راه‌های کم‌هزینه و موثر برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز تحقیقات بازار ، استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا مطلبی برای معرفی برترین ابزارهای نظرسنجی آنلاین برای شما عزیزان آماده کنیم، با ما در راهبر بازار همراه باشید.

نظرسنجی

نظرسنجی تحقیقات بازار چیست؟

استفاده از نظرسنجی در تحقیقات بازار، راهی برای دریافت بازخورد مستقیم از افرادی است که مهم‌ترین بخش کسب‌وکار شما را تشکیل می‌دهند؛ یعنی مشتریان شما. اطلاعاتی که از نظرسنجی‌ها به دست می‌آید به شما کمک می‌کند اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبان خود و افکار آن‌ها در مورد شرکت شما و همچنین رقبا کسب کنید. سپس، می‌توانید از این اطلاعات در جهت ایجاد و توسعه استراتژی‌های بازاریابی خود استفاده کنید. برخلاف گروه‌های متمرکز یا مصاحبه‌ها، نظرسنجی‌های تحقیقاتی بازار به شما امکان می‌دهند بازخورد دقیقی را در مقیاس و قالبی استاندارد دریافت کنید. همچنین، از آنجایی که پردازش داده‌ها آسان است، می‌توانید به سرعت آن‌ها را به بینش‌های عملی تبدیل کنید.

نظرسنجی آنلاین

چرا از ابزارهای نظرسنجی آنلاین استفاده کنیم؟

شما می‌توانید از ابزارهای نظرسنجی آنلاین در قسمت‌های مختلف تحقیقات بازار استفاده کنید تا درک کاملی از مخاطبان هدف و مشتریان خود به دست آورید. اما این تنها یک مورد از مزایای استفاده از ابزارهای نظرسنجی است، دیگر مزایای نظرسنجی توسط ابزارهای آنلاین به شرح زیر خواهد بود:

  • به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند موقعیت خود را در بین رقبا تثبیت کنند.
  • تهدیدها و فرصت‌های بالقوه را شناسایی می‌کند.
  • به کشف نقاط قوت و ضعف خود و رقبا کمک می‌کند.
  • توسعه برنامه ریزی استراتژیک را تسهیل می‌کند.
  • به شناسایی روندهای نوظهور کمک می‌کند.
  • پیش بینی درآمد را ارائه می‌دهد.
  • شناسایی نیازها و خواسته‌های مشتری را آسان می‌کند.
  • کمک می کند فرصت‌های موجود در بازار را شناسایی کنید.
  • به اندازه‌گیری آگاهی از برند کمک می‌کند.
  • به شما کمک می‌کند جایگاه خود را در بازار تعیین کنید.

در ادامه مطلب، برترین ابزارهای نظرسنجی آنلاین را برای دستیابی به مزایایی که خواندید معرفی می‌کنیم.

Google Forms

اگر به دنبال ابزار نظرسنجی ساده و رایگان هستید،Google Forms  می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. از مزایای این ابزار، می‌توان به تقسیم‌بندی سوالات در هر صفحه اشاره کرد که نظرسنجی را برای کاربران راحت‌تر می‌کند. یکی دیگر از مزایای Google Forms این است که کاربران می‌توانند نظرسنجی‌های خود را در تلفن همراه طراحی و ویرایش کنند. به طور کلی می‌توان گفت گوگل فرمز، معروف‌ترین ابزار نظرسنجی و همچنین پراستفاده‌ترین آن‌ها در بین بازاریابان است. با این حال طراحی و رابط کاربری آن شاید به مذاق همه خوش نیاید و از طرفی برای استفاده از تمام امکانات آن باید ماهی ۶ دلار پرداخت کنید. در مقایسه با برخی از ابزارهای دیگر این لیست نیز، Google Forms ابزارهای محدودتری را ارائه می‌کند.

Google_Forms

Typeform

Typeform یکی از پرطرفدارترین ابزارهای نظرسنجی آنلاین در سراسر اینترنت است که با طراحی ساده و تمیزی که دارد،‌ مورد استقبال بسیاری از بازاریابان و وب‌سایت‌ها قرار گرفته است. مزیتی که این فرم نظرسنجی دارد، طراحی خاص است که باعت افزایش نرخ پاسخ و در نتیجه بهبود اطلاعات و دانشی است که از آن دریافت می‌کنید. طراحی ساده اما مؤثر، سفارشی کردن نظرسنجی و افزودن سؤالات، تجربه‌ای کاربرپسند و … ویژگی‎هایی است که Typeform را از بسیاری از رقبا متمایز می‌کند. با وجود در دسترس بودن نسخه رایگان، برای پلن‌های پیشرفته‌تر شما باید از ۲۹ تا ۹۹ دلار در ماه پرداخت نمایید.

Typeform

SurveyMonkey

یکی از موفق‌ترین ابزارهای نظرسنجی آنلاین با بیش از ۴۰ میلیون مشتری ثبت شده،SurveyMonkey است که پرسش‌نامه‌های جامع و ابزارهای تجزیه و تحلیل متریک را ارائه می‌دهد. این ابزار به کسانی که مهارت کدنویسی ندارند اجازه می‌دهد تا مجموعه سوالات پیچیده ایجاد کنند و سپس پاسخ ها را به راحتی و به شکلی کارآمد پردازش کنند. SurveyMonkey طیف گسترده‌ای از موارد استفاده از جمله نظرسنجی آنلاین، نظرسنجی‌های فیس‌بوک، نظرسنجی رضایت کارکنان و بسیاری موارد دیگر را ارائه می‌دهد. این ابزار همچنین نمونه‌های پرسشنامه، الگوهای نظرسنجی رایگان و سؤالات نظرسنجی از پیش نوشته شده را برای کمک به کاربران در ایجاد نظرسنجی بر اساس بهترین شیوه‌ها ارائه می‌دهد. با وجود رایگان بودن این ابزار، برای اینکه بتوانید داده‌های جمع آوری شده را به صورت CSV یا Excel XLS ذخیره کنید یا بخواهید بیش از ۱۰۰۰ پاسخ در ماه را ثبت کنید باید نسخه‌های پولی را تهیه نمایید که قیمت آن بین ۲۵ تا ۷۵ دلار در ماه خواهد بود.

SurveyMonkey

Formstack

Formstack یک نمونه خوب از یک ابزار نظرسنجی آنلاین است که ‌می‌تواند برای کاربردهای بسیار ساده تا بسیار حرفه‌ای مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از شرکت‌ها از این ابزار برای پردازش لیدها و تجزیه و تحلیل نرخ تبدیل و یا ادغام آن در سایر ابزارهای مدیریت فروش استفاده می‌کنند. این ابزار با  MailChimpکاملا سازگار است و کمک می‌کند تا جمع‌آوری اطلاعات هدفمند و بازخورد از پایگاه‌های داده مشتریان موجود فراهم شود. در کنار ابزارهای پیچیده، این ابزار همچنین می‌تواند برای دریافت بازخورد مستقیم مشتری در وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی به ساده‌ترین شکل استفاده شود. Formstack به عنوان یک ابزار نظرسنجی، به اندازه کافی خوب است و ویژگی‌های پیشرفته‌ای نیز دارد اما هنوز هم برای اینکه بتواند در زمینه ویژگی‌ها و رابط کاربری با بقیه رقابت کند نیاز به تلاش بیشتری دارد.

Formstack

JotForm

JotForm یکی دیگر از ابزارهای نظرسنجی آنلاین است که بر کاهش پیچیدگی و افزایش نرخ پاسخ تاکید دارد؛ ابزاری بدون نیاز به دانش کدنویسی که اکثر بازاریابان می‌توانند به سرعت بر آن مسلط شوند و سرنخ‌ها یا بازخوردهای مورد نیاز خود را ایجاد کنند. این ابزار به صورت رایگان برای انجام تحقیقات بازار شما در دسترس است و ۱۰۰ مگابایت فضای ذخیره‌سازی آنلاین، ۵ فرم و ۱۰۰۰ مشاهده فرم در ماه را ارائه می‌دهد. با این وجود اگر شرکت شما بزرگ است و یا به دنبال تحقیقات و نظرسنجی‌های گسترده و مداوم هستید احتمالا نیاز خواهید داشت تا از طرح‌های پولی این ابزار برای نظرسنجی‌های آنلاین خود استفاده کنید، در غیر این صورت JotForm یک ابزار ساده، عالی و کاربرپسند برای نظرسنجی از مشتریان است.

JotForm

Poller

تا به اینجای مطلب تمامی ابزارهای معرفی شده خارجی بودند و مهم‌ترین مشکل مشترک در بین آن‌ها هزینه‌های اشتراک بالا و دشواری پرداخت این هزینه‌ها، به دلیل عدم پشتیبانی ارائه‌دهندگان ابزارها از کارت‌های اعتباری ایران است. Poller اما یک ابزار نظرسنجی ایرانی از راهبر بازار است که امکانات متعدد را در کنار کاربری آسان فراهم می‌کند. همچنین رابط کاربری این ابزار نظرسنجی فارسی بوده و برای دستگاه‌های اندروید و ios در دسترس است. ثبت نام آسان از دیگر ویژگی‌های پولر است که تنها در چهار مرحله صورت می‌گیرد و به شما امکان می‌دهد تا نظرسنجی‌های آنلاین را مطابق با اهداف تحقیقات بازار خود توسعه دهید و از اطلاعات به دست آمده برای توسعه استراتژی‌ها بازاریابی کسب‌وکارتان استفاده نمایید. مزیت بزرگ دیگر Poller نسبت به دیگر ابزارهای معرفی شده در این مطلب، تیم پشتیبانی حرفه‌‎ای آن است که از متخصصین راهبر بازار تشکیل شده و در هر مرحله از نظرسنجی‎های خود که نیاز به کمک داشته باشید به راحتی می‌توانید از خدمات و راهنمایی آن‌ها بهره‌مند شوید.

Poller

سخن آخر

ابزارهای نظرسنجی آنلاین از مهم‌ترین ابزارهای تحقیقات بازار هستند که هر بازاریابی باید از آن استفاده کند. در این مقاله سعی کردیم برترین ابزارها برای نظرسنجی را معرفی کنیم. مسلما هیچ کدام از ابزارهای معرفی شده برای همه بهترین انتخاب نیستند با این وجود به دلیل مزایای بیشتری پولر برای ایرانیان مثل رابط کاربری خوب، امکانات مناسب و پشتیبانی فارسی، ما این ابزار را پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب بلاگ

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.