خانه  >  بلاگ >

اطلس، فرم ساز تحقیقات بازاریابی
فرم ساز تحقیقات بازاریابی

شما هر نوع کسب‌وکاری که داشته باشید، لاجرم نیازمند کسب نظر گروه‌های مخاطب خود و انجام نظرسنجی هستید. این نظرسنجی‌ها را می‌توان از روش‌های کمی یا کیفی انجام داد. جمع‌آوری نظرات در نظرسنجی‌های کمی با انجام مصاحبه رودررو، مصاحبه تلفنی و یا حتی از طریق پست، ایمیل و غیره انجام می‌شود. در تمامی این روش‌ها سؤالات در قالب یک پرسشنامه ساختارمند طراحی می‌شود. امروزه با ورود تکنولوژی و امکان استفاده از ابزارهای دیجیتال مانند تبلت و موبایل و حتی کامپیوتر، استفاده از پرسشنامه‌های دیجیتالی قابل اجرا در این گونه دستگاه‌ها بسیار متداول و پرطرفدار شده است. احتمالا بارها در شبکه‌های اجتماعی و یا ارتباطات خود به نظرسنجی‌های مختلفی برخورد کرده‌اید و یا شاید برای یک پروژه درسی و حتی در حوزه کسب و کار خودتان برای اطلاع از نظرات مخاطبان خود، پرسشنامه دیجیتال طراحی کرده‌اید. ولی از فرم ساز تحقیقات بازاریابی چه می‌دانید؟

نکته ای که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم، تفاوت‌های اصلی این نوع فرم سازها مانند: Google doc Survey monkey or و … در مقایسه با فرم سازهای تخصصی تحقیقات بازاریابی است که کمتر شناخته شده هستند. با فرض آشنایی شما با فرم‌سازهای نظرسنجی‌های ساده، مهم‌ترین مزیت‌های فرم ساز تخصصی تحقیقات بازاریابی را شرح می‌دهیم:

  • ویژگی‌های کارکرد آفلاین: تقریبا همه فرم‌سازهای نظرسنجی‌های عادی، فقط آنلاین کار می‌کنند، یعنی در صورتی که اتصال اینترنت وجود نداشته باشد قادر به تکمیل شدن و ثبت اطلاعات نیستند. در حالیکه در فرم‌سازهای تخصصی تحقیقات بازاریابی، کافی است در طول اجرای نظرسنجی این فرم دیجیتال یکبار در دستگاه بارگذاری شود و بعد از آن نیازی به اتصال اینترنت برای انجام هر تعداد مصاحبه وجود ندارد. بدیهی است که بتدریج اطلاعات جمع آوری شده (پاسخ سؤالات که از گروه مخاطبان پرسش می‌شود) در حافظه داخلی دستگاه ذخیره و بطور اتوماتیک هنگام اتصال به اینترنت به سرور ارسال می شوند. بنابراین پرسشنامه‌های دیجیتالی که توسط فرم‌ساز مخصوص تحقیقات بازاریابی تهیه می‌شوند، در هر شرایطی و بدون نیاز به سیگنال اتصال به اینترنت کار می‌کنند.
  • ویژگی شروط متعدد: اغلب پرسشنامه‌های تحقیقات بازاریابی پیچیده هستند و در آن‌ها براساس پاسخ‌های سؤالات ابتدایی، سؤالات بعدی یا گزینه‌های پاسخ‌های آن‌ها بطور اتوماتیک شکل می‌گیرد و حتی شروط منطقی بین سؤالات ابتدای پرسشنامه با سؤالات انتهایی تعبیه می‌شود. در برخی موارد تعدادی شرط بطور همزمان می‌بایست در نظر گرفته شود تا مشخص شود پرسش بعدی کدام خواهد بود، برای این ویژگی لازم است که داده‌های اخذ شده در سؤالات قبلی و شرایط لحاظ شده، بطور همزمان و بطور هوشمند در نظر گرفته شوند، اجرای این نوع پرسشنامه‌ها توسط فرم‌سازهای عادی وقتی ناممکن می شود که بدانید آن‌ها فقط از سرور و پردازنده روی آن کنترل می‌شوند و برای مدیریت شروط و در نظر گرفتن همزمان تعدادی از آنها نیازمند رفت و برگشت سریع تعدادی داده بین دستگاه پرسشگر و سرور هست که اگر حتی اینترنت آنلاین هم باشد باز زمانبر بوده و معمولا به کندی انجام می‌شود، بطوری‌که معطلی ایجاد شده پرسشگر و پاسخگو را خسته و کارایی را به شدت پایین می‌آورد. در حالیکه در فرم‌سازهای تحقیقات بازاریابی چون محل ذخیره سازی موقت داده‌ها در خود دستگاه پرسشگر بوده و بررسی شروط و هوشمندی توسط پردازنده همین دستگاه انجام می‌شود، تبادل اطلاعات و اعمال شروط با سرعت و کارایی بالا انجام می‌شوند.
  • ویژگی چرخش: وقتی فرم پرسشنامه‌ای را طراحی می‌کنید، حتما برایتان جالب بود اگر می‌توانستید گزینه‌های پاسخ‌ها را بطور سیستماتیک /یا تصادفی چرخش (جایگشت) دهید، و یا ممکن است شما تعدادی سوال دارید که ترتیب پرسش آن‌ها مهم نبوده ولی برای افزایش کیفیت پرسشگری، تمایل دارید که سؤالات نیز بطور سیستماتیک و یا تصادفی چرخشی نمایش داده شوند، و یا حتی ممکن است شما قصد داشته باشید تعدادی سؤال نسبتاً یکسان را برای دو یا چند محصول در یک پرسشنامه قرار داده و با مخاطبان مصاحبه نمایید، ولی نگران این هستید که پاسخگو ممکن است سؤالات ابتدایی را با دقت بیشتر پاسخ دهد و چون پرسشنامه طولانی شده احتمالا نگران پایین آمدن کیفیت پاسخگویی مخاطب برای سوالات انتهایی هستید، فرم سازهای تحقیقات بازاریابی به راحتی این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که هر دسته سؤال متناسب با هر محصول در یک فرآیند چرخشی و بطور سیستماتیک و یا تصادفی در ابتدا و یا انتهای پرسشنامه قرار بگیرند و در حقیقت همه محصولات و سوالات متناسب با آن‌ها شانس یکسانی در برخورداری از کیفیت پاسخگویی مخاطب داشته باشند.

ویژگی‌های دیگری نیز برای فرم ساز تحقیقات بازاریابی  وجود دارد که امکان ضبط و پخش صدا و تصویر، امکان ثبت و نمایش تصویر، امکان ثبت موقعیت مکانی GPS بدون نیاز به اینترنت، و ده‌ها امکانات دیگر مختص پلتفرم‌های فرم‌ساز تحقیقات بازاریابی را فراهم می‌آورد.
فرم‌سازهای نظرسنجی‌های عادی معمولا یا رایگان هستند و یا قیمت آن‌ها بسیار ناچیز است، ولی فرم ساز تحقیقات بازاریابی تخصیی بخاطر پیچیدگی که دارند معمولا سالانه هزینه های لایسنس چند هزار دلاری دارند. واحد تکنولوژی شرکت راهبربازار از سال ۱۳۹۴ همکاری نزدیک خود را با شرکت‌های بزرگی مانند کانتار و ایپسوس و … آغاز نمود. واحد فناوری اطلاعات شرکت راهبر بازار طی ۲ سال بهره‌برداری از فرم‌ساز آفلاین خریداری شده و تحلیل و درک ماهیت عملکردی آن‌ها و نیز شناخت ضعف‌ها و قوت‌های هریک، محصول فرم ساز تخصصی تحقیقات بازاریابی خود را با نام اطلس طراحی و پیاده سازی نمود که کلیه ویژگی‌های فوق را دارا است. اطلس یک فرم‌ساز هوشمند تحقیقات بازاریابی است که سالانه بیش از ۳۰۰ هزار انواع نظرسنجی‌های تبلتی، تلفنی و اپلیکیشن موبایلی به صورت آنلاین و آفلاین توسط آن در حوزه تحقیقات بازاریابی اجرا می‌شود.

در حقیقت اطلس فقط یک فرم ساز تحقیقات بازاریابی نیست. اطلس موتور هوشمند پرسشنامه‌های راهبربازار است که بهره‌وری و کیفیت بالا را برای پروژه‌های مشتریان این شرکت تضمین می‌کند. شما در صورت نیاز به طراحی فرم پیچیده و تخصصی در تحقیقات بازاریابی و با هر نوع شرط و منطقی که بخواهید در آن لحاظ شود، کافیست با امور مشتریان شرکت راهبربازار در تماس باشید: برای تهیه فرم دیجیتال تخصصی تحقیقات بازاریابی، نیازی به واگذاری پروژه به راهبربازار ندارید و تیم فنی ما هر نوع پرسشنامه پیچیده و شرط‌گذاری شده شما را در زمان کوتاهی تهیه و برای تست و یا اجرا تحویل می‌دهند. در صورت تمایل به آشنایی با جزئیات بیشتر می‌توانید با شرکت تحقیقات بازاریابی راهبر بازار در تماس باشید.

 

سفارش پروژه تحقیقات بازاریابی

۵۷۶۴۵۵۵۵ – ۵۷۶۴۵۰۰۰

info@rahbarbazaar.com

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب بلاگ

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.