خانه  >  بلاگ >

معرفی محصول آمنیران
Omnibus & Omniran

آمنی باس- Omnibus

یکی از کم هزینه ترین و سریعترین روشهای کمی در جمع آوری اطلاعات تحقیقات بازاریابی، استفاده از آمنی باس است. در حرفه تحقیقات بازاریابی وقتی تعدادی سوال از محصولات/خدمات متنوع که اهداف متفاوتی را نیز دنبال میکنند در قالب یک پرسشنامه درآورده شود و از گروه مشخصی پرسش بعمل آید، در حقیقت آمنی باس انجام شده است. معمولاً در آمنی باس ها، سوالات چندین کسب و کار را در یک پرسشنامه قرار می دهند و نکته اصلی آن تقسیم هزینه های نظرسنجی برای آن پرسشنامه به نسبت تعداد سوالات هر سفارش توسط کسب و کارها خواهد بود. نکته دیگر اجرای زمانبدی شده آن است، بطور مثال در آمنی باس ماهانه حتما باید در یک روز مشخصی از هر ماه (مثلا پنجم هر ماه) نظرسنجی شروع شود و داده ها در زمان تعین شده ارائه شوند. سابقه این روش در صنعت تحقیقات بازاریابی دنیا حدود ۴۰ سال است و شرکتهایی مانند Toluna, Yougov و غیره از پیشروان این نوع روش جمع آوری اطلاعات هستند. آمنیران یکی از محصولات پر طرفدار راهبر بازار است که برای کسب و کار های مختلف به شیوه omnibus نظرسنجی انجام می دهد

چرا آمنیران؟

طبیعتا کسب و کارها برای برنامه های توسعه بازار خود نیاز دارند تا دیدگاههای مخاطبان خود را بشناسند. این نیاز می تواند در قالب تعدادی سوال (و حتی یک سوال) باشد. ولی آیا کسب و کارها برای اخذ پاسخ این سوالات از مخاطبان خود می بایست بطور درون سازمانی و یا برونسپاری پروژه تحقیقات بازاریابی تعریف کرده و انجام دهند؟ موسسه راهبر بازار با معرفی خدمت جدید خود به نام آمنیران Omniran این مشکلات را حل کرده است.

آمنیران چه مکانیزمی دارد؟

هر هفته یک نظرسنجی از ۲۰۰۰ نفر از زنان و مردان ۱۶ تا ۶۰ ساله ساکن در شهرهای اصلی و دارای گوشی هوشمند انجام می دهد. کسب و کارها در هر هفته ای که بخواهند، می توانند سوال/سوالات مورد نظر خود را به آمنیران سفارش داده و در کمتر از یک هفته پاسخ تحلیل شده آنرا به تفکیک ویژگی های دموگرافیک مخاطبان دریافت نمایند. بعبارت دیگر آمنیران پرسشنامه ای است که سوالات آن تشکیل شده از سوالات کسب وکار های مختلف که بطور هفتگی در یک روز مشخص (چهارشنبه ها) و از نمونه آماری حدود ۲۰۰۰ نفر اقشار مختلف که معرف عامه مردم هستند، بصورت آنلاین نظرسنجی می شود.

ویژگی های منحصر  به فرد آمنیران:

از ویژگی های متمایز کننده آمنیران، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محدودیتی برای حداقل سوال برای سفارش وجود ندارد.
  • نیازی به عقد قرارداد و پرداخت پیش از سفارش نیست.
  • دستیابی به نظر حدودا ۲۰۰۰ نفر که معرف جامعه شهرهای اصلی ایران هستند در کمتر از یک هفته.
  • پاسخ کلیه سوالات به تفکیک ویژگی های دموگرافیک پاسخگویان ارائه می شود.
  • کلیه پاسخگویان بالقوه (بانک اطلاعات آمنیران دهها هزار نفرند) با کد ملی قبلا احراز هویت شده اند.
  • کلیه پاسخگویان بالقوه قبلا اپلیکیشن “پولر” را روی گوشی خود نصب کرده اند.
  • پاسخ سوالات نظرسنجی فقط به سفارش دهنده آن سوالات داده می شود.
  • پاسخگویان در اوقات فراغت خود بخصوص آخر هفته و با تمرکز کافی به سوالات پاسخ می دهند.
  • هر هفته و برای پاسخگویان نظرسنجی های پولر مبالغ نقدی (قطعی و بدون قرعه کشی) به حساب کاربری آنها واریز می شود که براحتی می توانند خرید سوپرمارکتی، شارژ تلفن همراه (همه اپراتورها)، سفارش غذا با اسنپ فود و یا حتی درخواست تاکسی اسنپ و ….. انجام دهند.
  • برای برخی نظرسنجی ها نیز به پاسخگویان تعدادی امتیاز با نام “پاپاسی” تعلق می گیرد، آنها می توانند با پاپاسی های بیشتر هر ماه شانس برنده شدن خود را در قرعه کشی های جذاب ماهانه افزایش دهند.

آیا آمنیران مناسب کسب و کار شما است؟

مهم نیست که کسب و کار شما در چه حوزه ای است و یا چه سایزی دارد، مهم این است که شما برای مدیریت بهتر کسب و کار خود نیاز به دیدگاههای مشتریانی دارید که در شهرهای اصلی ساکن هستند. دیدگاههای مخاطبان شما در پاسخ به سوالاتی است که در ذهن شما هستند. سوالات خود را به آمنیران بسپارید و مطمئن باشید که هفته بعد پاسخ آنها را دارید. از آنجاییکه تعرفه آمنیران براساس تعداد محدود سوال سفارش دهندگان برآورد شده است، لذا در صورتی که تعداد سوالات شما بیش از ۱۰ سوال است، راهبر بازار پیشنهاد انجام اختصاصی آمنیران/پولر را برای شما دارد.

در این پیشنهاد شما می توانید برای سفارش خود، زمان پرسشگری، تعداد نمونه، شهرهای مورد بررسی و حتی ترکیب جمعتی و دموگرافیک پاسخگویان خود را قبل از نظرسنجی معین کنید.

کیفیت چگونه کنترل می شود؟

برای اطمینان از کیفیت داد ها و نتایج گامهای زیر بطور منظم انجام می شود:

  • همانطور که قبلا اشاره شد، ویژگی های دموگرافیک پاسخگویان قبلا احراز شده است.
  • پاسخگویان قبل از ورود به بانک اطلاعات پاسخگویان حداقل در ۵ نظرسنجی شرکت کرده و نحوه دقت در پاسخگویی از طریق مقایسه با متوسط پاسخهای گروه مشابه کنترل شده است.
  • تا حد امکان سعی می شود با درج سوالات مشابه ولی با گزینه های جابجا، مواردی که بدون دقت و توجه کمتر به سوالات پاسخ می دهند را شناسایی کرد.
  • کنترل متقاطعی بین پاسخها و به تفکیک ویژگی های دموگرافیک انجام می شود.
  • در صورت نیاز با برخی از پاسخگویان تماس گرفته و سوالات باز پرسش می شود.

آمنیران برای شماست

  • سوالات را آنطور که در ذهن دارید برای ما ارسال کنید. ما آنها را قبل از نظرسنجی بطور حرفه ای بازنویسی کرده و به تایید شما می رسانیم.
  • می توانید نماینده خود را برای کنترل تصادفی پاسخگویان معرفی نمایید.
  • برخی از کسب و کارها می توانند بجای پرداخت مبلغی به آمنیران، معادل همان مبلغ را با خدمات و کالاهای خود تهاتر کنند.
  • برای دریافت تعرفه آمنیران، با ما در تماس باشید.

شرکت تحقیقات بازاریابی راهبر بازار همواره می کوشد تا با ارائه بروز ترین آمارها، نقش خود را بعنوان مرجعی برای داده های لازم در برنامه های بازاریابی کسب و کارها بخوبی ایفا نماید. نیازهای اطلاعاتی در کسب و کار خود را با موسسه راهبر بازار در میان بگذارید و از مشورت رایگان در این زمینه بهره مند شوید.

سفارش پروژه تحقیقات بازاریابی

۵۷۶۴۵۵۵۵۵۷۶۴۵۰۰۰

info@rahbarbazaar.com

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب بلاگ

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.