خانه  >  بلاگ >

اینفلوئنسر مارکتینگ در مقابل تایید افراد مشهور؛ کدام یک بهتر است؟

همانند سلبریتی‌ ها، اینفلوئنسرها افراد عمومی قابل اعتمادی هستند که دنبال کنندگان وفادار دارند. با این حال، اینفلوئنسرها در زمینه‌های خاصی فعالیت می‌کنند. اینفلوئنسرها اغلب به عنوان تولیدکنندگان محتوا برای خود کار می‌کنند، با برندها همکاری می‌کنند و به طور مستقل محتوای موثر تولید می‌کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ برای اکثر برندها سودمندتر از تایید افراد مشهور است. در ادامه به دلایل اصلی بهتر بودن اینفلوئنسر مارکتینگ نسبت به تایید افراد مشهور می‌پردازیم. تا پایان این مقاله با ما در راهبر بازار همراه باشید.

  •  تخصص

سلبریتی‌ ها لزوماً نباید در نوع محصولاتی که تبلیغ می‌کنند متخصص باشند اما اینفلوئنسر مارکتینگ عمدتاً به این دلیل کار می‌کند که اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی در نوع محصولاتی که تبلیغ می‌کنند تخصص دارد. تأییدیه‌های آنها، برخلاف تأییدیه افراد مشهور، قابل اعتماد و مرتبط تلقی می‌شوند، زیرا آنها در جایگاه‌های مربوطه خود متخصص در نظر گرفته می‌شوند.

  •  درگیر کردن مخاطب

یک سلبریتی ممکن است محصولی را در یک تبلیغ تلویزیونی یا تبلیغات رسانه‌های اجتماعی تأیید کند. در حالی که این تبلیغات برای دیده شدن و شنیدن است، طرفداران واقعا نمی‌توانند با آنها تعامل داشته باشند. هنگامی که یک تأثیرگذار رسانه اجتماعی محصولی را از طریق محتوای حمایت شده یا یک ویژگی محصول تبلیغ می‌کند، می‌تواند منجر به ارتباط دو طرفه در رسانه‌های اجتماعی شود. اینفلوئنسرها این توانایی را دارند که با دنبال کنندگان شبکه‌های اجتماعی خود گفتگو را آغاز کنند.

  •  ایجاد محتوا

یک تفاوت عمده بین افراد مشهور و اینفلوئنسرها این است که اکثر اینفلوئنسرها تولیدکنندگان محتوای فوق العاده‌ای هستند. به خصوص، در شبکه‌های اجتماعی. از سوی دیگر :

  • در مورد تایید افراد مشهور، برند یا آژانس بازاریابی ایده و خط داستانی برای تبلیغ محصول ارائه می‌دهد.
  • افراد مشهور فقط نقش خود را ایفا می‌کنند و نفوذ خود را در کمپین سهیم می‌کنند.
  • به عبارت دیگر، تایید یک سلبریتی ممکن است چهره کمپین باشد، اما نه مغز پشت آن.

  • مقرون به صرفه بودن و انعطاف‌پذیری هزینه

کار با افراد مشهور هنوز بسیار گران‌تر از کار با تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی است. در حالی که اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی با میلیون‌ها دنبال کنندگان نیز ممکن است گران باشد، اما معمولاً به اندازه افراد مشهور هزینه نمی‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب بلاگ

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.