خانه  >  بلاگ >

چرا شنیدن شبکه های اجتماعی (سوشال لیسنینگ) مهم است؟

سوشال لیسنینگ (Social Listening) گوش دادن به شبکه‌های اجتماعی است. یعنی به محتوای کاربران در شبکه‌های اجتماعی توجه کنیم تا واکنشی مناسب و به موقع نسبت به آنها داشته باشیم. تا پایان این مقاله با ما در راهبر بازار همراه باشید.

 

سوشال لیسنینگ چه مزایایی دارد؟

 

  1. تحلیل وضعیت برند

در شبکه های اجتماعی، هر لحظه ممکن است پستی در انتقاد از برند یا محصولات شما منتشر شود که اگر به آن توجه نکنید و واکنش مناسب و به موقع نشان ندهید، منجر به وقوع بحران برای برند شما می‌شود.

ارائه پاسخ مناسب، نه تنها از بحران احتمالی پیشگیری می‌کند، بلکه می‌تواند مشتریان ناراضی را به مشتریان راضی و وفادار تبدیل کند. همچنین با شنیدن گفت‌وگوهای کاربران در شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید درک کنید که مردم نسبت به برند شما یا رقبای شما چه احساسی دارند.

 

  1. بررسی نیاز بازار

سوشال لیسنینگ به شما کمک می‌کند که زودتر از رقبا نیازهای جدید مشتریان را شناسایی کنید و محصولات و خدمات خود را بر اساس آن توسعه دهید؛ یا در معرفی محصول و خدماتتان، بر ویژگی‌ای تاکید کنید که نیازهای مشتریان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

  1. جذب مشتری

با شنیدن دغدغه‌های مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید محتواهایی با موضوعات موردنیاز آن‌ها تولید کنید. با این کار علاوه بر اینکه کاربران به دنبال کردن شما ترغیب می‌شوند، بلکه احتمال اینکه شما را به دوستانشان معرفی کنند، بالاتر خواهد رفت.

 

  1. تحلیل وضعیت رقبا

کاربران درباره‌ی رقبای شما هم صحبت می‌کنند. با سوشال لیسنینگ می‌توانید، نقاط قوت و ضعف رقبای خود را به خوبی شناسایی و عملکرد آن‌ها را زیر نظر بگیرید. پیگیری عملکرد رقبا باعث می‌شود خطاهای آن‌ها را ببینید و آن‌ها را تکرار نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب بلاگ

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.