خانه  >  بلاگ >

کلان داده یا تحقیقات بازار؟

زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شکی نیست که کلان داده اخیراً تبلیغات زیادی را به دست آورده است، حتی اگر این اصطلاح در واقع مدتی است که وجود داشته است. ارزش اطلاعات از داده‌ها همیشه آشکار بوده است. تا پایان این مقاله با ما در راهبر بازار همراه باشید.

کلان داده می‌تواند آنچه را که در گذشته اتفاق افتاده است بگوید و می‌تواند در مورد رویدادهای آینده پیش‌بینی کند، اما قادر به توضیح “چرا” آن نیست. به عنوان مشتری، اقدامات ما همیشه منطقی نیست و بنابراین دلایل “چرا” ما همیشه نمی‌توانند به راحتی شناسایی شوند. به همین دلیل است که تحقیقات بازار همچنان یک ابزار قدرتمند خواهد بود زیرا ارائه وضوح در بینش بدون آن دشوار است. هدف تحقیق بازار ارائه احساسات، معنا و استدلال است. هدف آن این است که از افراد بخواهد رفتارهای خود را در یک سناریو پیش‌بینی کنند یا نظر آنها را جویا شوند.

از آنجایی که کلان داده در حال حاضر وجود دارد، تبدیل آن به “داده‌های هوشمند” برای بازاریابان ارزش قابل توجهی دارد. این کمک می‌کند تا به دو سوال مهمی که بازاریابان در سازمان خود با آن مواجه هستند پاسخ دهید:

  • چه کسی چه زمانی و به چه قیمتی می‌خرد؟
  • آیا راهی وجود دارد که بتوانیم آنچه را که مصرف کنندگان می‌بینند، می‌خوانند و می‌شنوند به آنچه می‌خرند و مصرف می‌کنند مرتبط کنیم؟

در عصر تحول دیجیتال، تقریباً همه چیز را می‌توان اندازه‌گیری کرد، به این معنی که هر تصمیمی باید توسط داده‌ و تجزیه و تحلیل‌ پشتیبانی شود. تجزیه و تحلیل به فرآیندی اشاره دارد که چگونه از کلان داده‌ها با تجزیه آماری ارزش کسب می‌کنیم. با داشتن تجزیه و تحلیل مرتبط و خاص، به ما نشان می‌دهد که مشتریان چه می‌خواهند، چگونه فکر می‌کنند و بازار چگونه به برند نگاه می‌کند و ما را به سمت تصمیم‌گیری هدفمند راهنمایی می‌کند. کلان داده نمی‌تواند انگیزه ما را توضیح دهد بنابراین جایگزین تحقیقات بازار نخواهد شد. کلان داده یک ابزار اضافی است و می‌تواند مکمل روش‌های سنتی تحقیقات بازار برای درک بهتر مشتریان باشد. سوالی که باید در نظر داشته باشیم این است که چگونه می‌خواهیم مشتری را وفادار نگه داریم و ارزش مادام العمر آنها چقدر خواهد بود؟ ما باید طرز تفکر خود را از اینکه چگونه می‌توانیم مشتریان را بهتر هدف قرار دهیم، به سمت اینکه چگونه استفاده از کلان داده‌ها برای مشتریانمان ارزش ایجاد می‌کند، تغییر دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب بلاگ

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.