خانه  >  بلاگ >

چگونه در شرایط ناپایدار بازار خود را افزایش دهیم
تأثیرات کرونا بر کسب و کارها

شرایط جدید مثل شرایط فعلی چالش‌هایی بسیاری به همراه دارد. هنوز هم در بحران همه‌گیری کرونا، تجارت‌ها نیازمند تفکر درباره‌ی برنامه ریزی‌های استراتژیک و ادامه دادن به سرمایه‌گذاری روی برند خود هستند. درحالیکه ممکن است میزان فروش پایین باشد، مهم است که سهم خود از بازار را افزایش دهید یا حداقل این میزان را ثابت نگه دارید. ادامه دادن به سرمایه‌گذاری روی تبلیغات موفقیت شرکت شما را در وضعیت عادی در آینده افزایش خواهد داد.

در حالیکه کسب و کارهای رقیب روند کاهش سرمایه گذاری روی کمپین های تبلیغاتی را در پیش گرفته اند، کارشناسان بازاریابی فرصتی طلایی برای افزایش سهم صدایشان (SOV) در اختیار دارند. شرکت ها حدود ۴۰ درصد از مبلغی که به طور معمول صرف پیاده سازی تاکتیک‌های بازاریابی می‌شد را کاهش داده اند. این در حالیست که مصرف تلویزیون ۲۹ درصد افزایش یافته است و بزرگسالان حدود ۷۰ درصد از وقتشان را با تلفن‌های هوشمندشان می‌گذرانند.

در این شرایط جهت ساخت و ارائه تبلیغات هوشمندانه و بهبود وضعیت برندتان و تصرف سهم و صدای بازار به این پنج نکته توجه کنید:

سرمایهگذاری روی تبلیغات را کاهش ندهید

کاهش بودجه‌‌ تبلیغات تا زمانی که شرایط به ثبات برسد وسوسه کننده است اما در مورد اکثر کمپین‌ها این مساله تاثیرات منفی به همراه خواهد داشت. مراقب باشید به همین سادگی از رقبایتان عقب نیافتید.

بر اساس تحلیل موسسه تحقیقاتی نیلسن (Nielsen) به طور متوسط حدود ۴۷ درصد از تلاش‌های بازاریابی برندها‌ بعد از یک سال نتیجه خواهد داد. این بدان معناست که یک کاهش در تبلیغات در چند ماه آینده می‌تواند تاثیر بسزایی در موفقیت های آتی یک کسب و کار داشته باشد. به علاوه با به ثبات رسیدن شرایط و زمانی که برندها تلاش‌های بازاریابی‌شان را از سر می‌گیرند، پیام‌های بازاریابی کسب و کار هایی که در طول این زمان خاموش یا کم کار بوده اند، با استقبال چندانی رو به رو نخواهند شد.

از تغییرات به وجود آمده در زمنیه رسانه استفاده کنید

با ماندن افراد بیشتر در خانه، مصرف رسانه به شکلی پویا در حال تغییر است. پیش‌تر هرگز چنین تغییر ناگهانی در زندگی روزمره و عادت های افراد اتفاق نیافتاده بود.

به طور کلی با بالاتر رفتن مصرف رسانه، فرصت برند‌ها برای ایجاد روابط معنا دار و طولانی مدت با مشتریان افزایش یافته است.

این تغییرات یک فرصت طلایی برای ارزش‌گذاری مجدد کانال‌های رسانه‌ سنتی و شناسایی تغییرات مصرف رسانه در بازار هدف و ایجاد تغییرات لازم را در اختیار برندها قرار داده است.

از تبلیغات حداکثر استفاده را ببرید

به دلیل اختلالاتی که با ظهور کرونا ایجاد شده است، CPM و هزینه تبلیغات در بخش‌های مختلف کاهش یافته است و هزینه‌ درگیر کردن مخاطبان جدید پایین تر آمده است. اگر در زمانی که میزان CPM پایین است به سرمایه‌گذاری روی تبلیغات ادامه بدهید، در طولانی مدت تبلیغات شما بازده بیشتری خواهد داشت و بعلاوه امکان دسترسی به بازارهای جدید نیز برای شما فراهم خواهد شد.

استراتژی خود را تغییر دهید

کمپین‌های کمی هستند که توانایی ادامه‌ دادن با همان تبلیغات و برنامه‌های بازاریابی چند ماه گذشته را داشته باشند. ویروس کرونا محتوای تبلیغات را تغییر داده است و استراتژی برند شما هم باید با توجه به این تغییرات بازبینی شود.

برای برندها بسیار حیاتی است که در چنین شرایطی باثبات به نظر برسند و به مشتریان در مسیر گذر از این طوفان کمک کنند. پیام های مناسب برای برندها در شرایط حاضر معمولا روی یکی از این موضوعات تکیه دارد: کمک به خیریه، خط مقدم کمک‌رسانی، پیام‌های سلامت عمومی، ترویج یک مزیت جدید و نوآوری دیجیتال.

یافتن کانال های جدید برای رساندن پیام برندتان به جامعه هدف می‌تواند همچنان مشتریان را نسبت به برند شما آگاه نگه داشته و پس از عبور از این شرایط خاص به حفظ مشتریانتان کمک کند.

بیشتر از هر زمان دیگری از مطالعات تحلیلی استفاده کنید

در شرایط فعلی استفاده از تحلیل از این جهت اهمیت دارد که به شما کمک می کند تا مطمئن شوید آیا از ابزار مناسب استفاده می کنید یا خیر. بر اساس یافته های نیلسن، داشتن اطلاعات، روش و فعالیت مناسب و صحیح می‌تواند به طور میانگین بازده هزینه‌ فرایند تحلیل را ۷ برابر کند.

امروزه یک برنامه‌ی مناسب تحلیل باید انعطاف پذیر بوده و هم فاکتورهای بازاریابی را مد نظر قرار دهد و هم به فاکتورهای غیربازاریابی توجه داشته باشد. باید درک عمیقی از تاثیرات موارد مختلف روی برند از سطح محلی تا ملی داشته باشید و بتوانید نقاط ضعف انبار موجودی، زنجیره تامین و دلایل سلب اعتماد مشتریان را مشاهده کنید.

منعطف بودن کلید اصلی است. اگرچه شما باید به تاثیرات طولانی مدت بازاریابی‌تان توجه کنید، همچنین نیازمند اطلاعات صحیح و حرکت‌ در کوتاه مدت و ارزش‌گذاری در مقیاس روزانه برای ایجاد تغییر خواهید بود. برای افزایش درصد تصمیماتی که منجر به سود دهی می‌شود استفاده از بینش های به دست آمده از تحلیلات را جدی بگیرید. با داشتن یک برند محلی مناسب و شخصی سازی، برندها می توانند نرخ بازگشت سرمایه را تا ۴۰ درصد افزایش دهند.

در انتظار فرصت نشسته اید یا آمادهاید؟

در انتظار شرایط عادی بودن یعنی برنامه‌ریزی برای آینده، حتی در صورت بروز تغییرات شدید محیطی. کسب و کارهایی که برنامه‌ های بازاریابی‌شان را دوبرابر کرده‌اند و در این شرایط سخت نیز فعال هستند، آگاهی برند و سهمشان در بازار را همچنان بالا نگه خواهند داشت و جایگاهشان را در میان مشتری‌ها برای یک مدت طولانی حفظ خواهند کرد.

شرکت تحقیقات بازاریابی راهبر بازار همواره می کوشد تا با ارائه بروز ترین آمارها، نقش خود را بعنوان مرجعی برای داده های لازم در برنامه های بازاریابی کسب و کارها بخوبی ایفا نماید. نیازهای اطلاعاتی در کسب و کار خود را با موسسه راهبر بازار در میان بگذارید و از مشورت رایگان در این زمینه بهره مند شوید.

سفارش پروژه تحقیقات بازاریابی

۵۷۶۴۵۵۵۵۵۷۶۴۵۰۰۰

info@rahbarbazaar.com

منبع:

www.nielsen.com

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین مطالب بلاگ

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.

برای تنظیم وقت جلسه مشاوره تحقیقات بازار
فرم درخواست را تکمیل کنید.